Takip ettiğiniz TV dizileri hakkında Facebook üzerinde yorum yapmaktan geri durmuyorsanız, artık bu açıdan sözün uçtuğu ama yazının gerçekten kaldığı bir döneme giriyorsunuz. Sosyal ağ, Nielsen'la yaptığı bir işbirliğinin sonucunda Facebook kullanıcılarının diziler hakkında yaptıkları yorumları da bundan böyle TV değerlendirme verileri olarak kullanacak.
Kullanıcıların yorumlarını ve gönderilerini, herkese açık ya da kapalı olması fark etmeksizin Nielsen'la paylaşan Facebook böylece daha etkili bir TV değerlendirme platformunun oluşmasına yardımcı olmayı hedefliyor. Diğer yandan Nielsen, gizliliğe önem veren kullanıcıları rahatlatmak için Facebook'un ilettiği bu bilgilerin tamamen anonim şeklinde göründüğünü belirtti.
Değerlendirme verilerine dahil edilecek bu bilgilerin Facebook gönderileri ve yorumlarının yanında Messenger sohbetlerini de kapsayıp kapsamayacağı henüz bilinmiyor.
Nielsen'ın yine benzer bir doğrultuda iki yılı aşkın bir süredir Twitter kullanıcılarının tweet'lerini de değerlendirmelere kattığı biliniyor.
Öte yandan Facebook, Facebook Sports Stadium adında yeni bir servisini de hayata geçirdi. Şimdilik sadece ABD'de ve NFL ligi amerikan futbolu maçlarının canlı sonuçlarını veren servisin, yakın gelecekte diğer ülkelerde de hizmete açılması ve farklı spor dallarına ait farklı liglerden de canlı skor yayını yapması bekleniyor. Ancak henüz bu konuda bir açıklama gelmiş değil...