Facebook'u yerle bir etme iddiasıyla ortaya çıkan sosyal ağlar, çoğunlukla onunla rekabet bile edemiyor. Peki sorun nerede, bu sosyal ağlar nerede yanlış yapıyor? Aşağıdaki siteler, aslında iyi fikirlerle ortaya çıksalar da, bir yerlerde yaptıkları hata, onları yok olmanın eşiğine getirdi...
Ello, size hiç reklam göstermemek konusunda kararlı bir sosyal ağ. Her şeyi mümkün olduğunca basitleştirmeye çalışan sosyal ağda arkadaşlarınızın ne yaptığına veya "gürültü"ye (Noise) göz atabiliyorsunuz. Teoride iyi bir fikir de olsa, karşınıza çıkanlar yeniden paylaşılan gönderilerden fazlası olmuyor.
Bu işleve alternatif olarak "Arkadaşlar" kısmına bakabilirsiniz, ancak burada da az sayıda arkadaşınızın paylaştığı birkaç gönderiden fazlasını görmeyeceksiniz.
Facebook'ta ise arkadaşlarınızdan ve yabancılardan daha çok ilgi çeken içerikler sunuluyor. Aynı paylaşımlara iki kez rastlama olasılığınız ise düşük.
Neredeyse kimsenin duymadığı Tsu, size içeriğiniz için ödemede bulunacağını iddia ediyor. Sosyal medya profesyonellerinden ve içerik pazarlamacılarından oluşan bir takımı var. Hayır kurumlarını takip ettiğimizden haber kaynağımız fena görünmüyor, ancak Tsu'nun içeriği yine de çok az. Etiketler arasında dolaşıp ilginç kullanıcılar aramaya çalıştığınızda ise karşınıza çıkan şey, reklamlardan ibaret oluyor.
App.net ve Medium
App.net, Twitter'ın 2007'deki halini hatırlatan müthiş bir sosyal ağ. Sadece belirli teknolojik firmaların, sosyal medya profesyonellerinin ve teknoloji meraklısı kullanıcıların bulunduğu ağda haber kaynağınızda ilginç içeriklere rastlamanız mümkün.
Peki App.net neden Facebook'u geçemez? Entegrasyon için geliştirici olmanız gerekiyor ve çoğu kişinin geliştirici olmadığı biliniyor. Bunun yanında tanıdığınız kişileri bulmak isterseniz, ona şans eseri rastlamanız veya kişileri tek tek davet etmeniz gerekiyor.
Medium yeni bir sosyal ağ değil. Twitter'dan (ve Facebook'tan) daha uzun metinler paylaşmanıza izin veren Medium, aslında genel olarak blog platformlarıyla rekabet ediyor. Daha doğrusu edemiyor.
Sorunun nedeni ise koleksiyonlarda yapılan değişiklik sonucunda her yazının, sadece bir koleksiyona gönderilebilmesi. Gönderileriniz, sadece Medium'daki arkadaşlarınız tarafından ve koleksiyonun içindeki kişiler tarafından görüntülenebiliyor. Çoğu kişiyse sadece kendi koleksiyonu içinde paylaşma yetkisine sahip; ancak bu kullanıcıların çok fazla takipçisi yok. Bunun anlamı, yazılarınızı kendi blog'unuzda paylaşmanız ve ona ait bağlantıyı Facebook'ta paylaşmanız halinde, onu çok daha fazla kişiye gösterebileceğiniz.