Facebook, kullanıcılarına daha yakın bir sosyal medya deneyimi sunmak amacıyla özüne dönüş sinyalleri veriyor. İlk aşamada ABD ve Kanada'da kullanıma sunulan yeni "Arkadaşlar" sekmesi, algoritmaların tavsiye ettiği içeriklere filtre uygulayarak, yalnızca arkadaşlarınızın hikayelerini, reel’lerini, paylaşımlarını ve doğum günlerini ön plana çıkarıyor.
Facebook'un bu yeni özelliği hakkında kaleme aldığı bir blog yazısında şu ifade dikkat çekiyor: "Facebook, yıllar içinde değişen ihtiyaçları karşılamak için gelişti ve Gruplar, Video, Marketplace gibi alanlarda sınıfının en iyisi deneyimler yarattı, ancak arkadaşların büyüsü kayboldu." Bu açıklama, platformun arkadaşlık odaklı deneyimi yeniden kazandırma niyetini açıkça ortaya koyuyor.
Arkadaşlar sekmesi nasıl çalışıyor?
Daha önce arkadaşlık istekleri ve önerilerine ev sahipliği yapan "Arkadaşlar" sekmesi, artık yalnızca arkadaşlara özel bir akış sunuyor. Bu akışta göreceğiniz gönderilerin sayısı, arkadaşlarınızın sayısına ve bu kişilerin ne kadar aktif olduğuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Özellikle sponsorlu içeriklerden uzaklaşarak daha samimi bir deneyim yaşamak isteyen kullanıcılar için ideal bir seçenek olabilir.
Yeni "Arkadaşlar" sekmesini uygulamanın gezinme çubuğunda kolayca bulabilirsiniz. Dilerseniz bu sekmeyi sabitleyerek hızlı erişim sağlayabilirsiniz. İşte bunun yolu:
- Uygulamanın üç çubuklu simgesine tıklayın.
- Ardından ayarlar simgesine giderek Ayarlar > Sekme Çubuğu yolunu izleyin.
- Gezinme çubuğunuza "Arkadaşlar" sekmesini sabitleyin.
Facebook, CEO Mark Zuckerberg’in platformu geçmişteki haline daha çok benzetme hedefiyle çalıştığını görmek güzel. Şirket, bu dönüşümün bir parçası olarak yıl boyunca birkaç “OG” Facebook deneyimi daha sunmayı planlıyor. Bu, kullanıcılar için nostaljik bir deneyimi çağrıştırıyor ve platformun sosyal medya dinamiklerini tekrar gözden geçirdiğine işaret ediyor.