Facebook, son günlerde kitlelerin platformunu terk etmesine neden olan Cambridge Analytica veri skandalının ardından üçüncü parti uygulamaların onaylama işlemlerini askıya aldı. Firma bu gelişmeyi geliştiricilere yönelik blog sayfasında duyurdu.
Cambridge Analytica, 50 milyon kişiye ait veriyi "thisisyourdigitallife" adlı bir kişilik testi sayesinde toplamıştı. Burada önemli nokta, uygulamanın sadece testi çözenin değil, tesi çözen kullanıcının testten habersiz arkadaşlarının da bilgisinin toplanmasıydı. Facebook bu olanağı 2014'te ortadan kaldırdı ancak Cambridge Analytica, topladığı verileri silmedi ve bunları hedefli reklamlar oluşturmak için kullandı.
CEO Mark Zuckerberg, Facebook'un kullanıcı verilerine daha çok özen göstereceğini ve buna yönelik planlarını henüz duyurmuştu. Bu askıya almayla birlikte Facebook, yaşanan gizlilik fiyaskosuyla ilgili bir hamle daha yapmış oldu.
Bu arada sosyal dev, reklamcıların üçüncü partilerden aldığı verileri sisteme ekleyerek reklamları daha isabetli hale getirmelerini sağlayan Partner Categories işlevini de kalıcı olarak sonlandırdı. Cambridge Analytica'nın bu işlevle herhangi bir ilişkisi yoktu ancak bu gelişme, Facebook'un kullanıcı verileriyle ilgili tutumunda bazı genel değişikliklere gittiğini göstermesi açısından önemli.