Facebook hakkında yeni bir gizlilik davası açıldı. California'dan davayı açan iki adamın şikayeti Facebook'un kişisel bilgileri ve fazlasını, sosyal ağın sayfalarındaki reklam verenlerle paylaşması.
Dava dilekçesine göre; Facebook'ta gezerken sayfalardaki reklamlardan birine tıklandığında kullanıcı hakkındaki bilgiler reklamı verenlere gidiyor. Yaş, yerleşim yeri ve kullanıcının ilgilerinin yanı sıra, hangi sayfadan reklama tıklarsanız o sayfanın da URL adresi reklam verenlere ulaşıyor. Yani birinin fotoğrafına bakıyorsanız ya da başka birinin profiline bakıyorsanız o sayfanın adresi doğrudan reklam verenlerin eline geçebiliyor.
İddiaya göre, bu bilgilerin verimi Facebook'un gizlilik sözleşmesine tümden aykırı. Kullanıcı bilgilerini reklamcılarla paylaşan banner'lar, Mayıs ayında Harvard profesörü açığı bulana kadar devam etmişti.
Facebook davayla ilgili herhangi bir açıklamada bulunmadı.