Facebook'u farklı amaçlar için kullansak da çoğumuzun ortak bir noktası var: Paylaşımlarımızın çok kişi tarafından beğenilmesini ve popüler olmasını istemek.
Ancak Facebook, her paylaştığınızı arkadaş listenizdeki herkese göstermiyor. Sosyal ağ, hangi paylaşımların kime gösterileceğini belirlemekte bir algoritma kullanıyor ve bu algoritmanın nasıl çalıştığını kimse bilmiyor. Bununla birlikte bazı kurallara uyarak popüler olma şansınızı artırmanız mümkün.
Pozitif olun
Geleneksel medyadakinin aksine pozitif haberler, sosyal ağlarda çok daha hızla yayılıyor. Psikologlara göre arkadaşlarımızın paylaştıklarımıza verdiği tepkilere dikkat ediyoruz. Genellikle arkadaşlarımızın mutlu olmasını istediğimizden, onların iyi hissetmesini sağlayacak şeyler paylaşıyoruz. Sonuç olarak paylaşımlarınızın olumlu olması halinde beğenilme ihtimaliniz daha yüksek.
Etkileyin
Kızgınlık veya gerginlik oluşturan içerikler iş yapsa da bir yazı ne kadar olumluysa paylaşılma ihtimali o kadar yüksek
Arkadaşlarınızın ve takipçilerinizin ilgilendiği şeyler yazın
Arkadaşlarınızın ve takipçilerinizin ilgi alanına girmeyen içerikler paylaşıyorsanız, olumlu olmanızın bir faydası olmayacaktır. Arkadaşlarınızın nelerden hoşlandığını öğrenin veya paylaştıklarınıza ilgi gösteren bir takipçi topluluğu oluşturmaya çalışın. Farklı grupları hedef alan farklı tür güncellemeler paylaşmayı düşünün.
Arkadaşlarınızın arkadaşları neyle ilgileniyor
Arkadaşlarınızın arkadaşları neyle ilgileniyor
Bu size biraz karmaşık gelebilir, ancak arkadaşlarınızın neleri tekrar paylaşabileceğini de hesaba katmalısınız. Arkadaşlarınız, sizin içeriğinizi paylaştığında onun çok beğeni alacağını düşünüyorsa, içeriğinizin yayılma olasılığı artacaktır.
Yeni şeyler yazın
En son ve heyecan verici gelişmeler hakkında yazmaya dikkat edin. Hafızada kalması için ona kendinizden bir şeyler katmayı unutmayın.
Resimlerden faydalanın
Çoğu kullanıcı, dikkat çeken bir resim veya başlık olmadan yazınızı okumayacaktır. Resimlerin videolardan daha çok işe yaradığını söyleyelim. Dolayısıyla Facebook güncellemeleriniz için iyi görseller bulmaya çalışın.
Özetleyin
Facebook'ta herhangi bir karakter kısıtlaması olmasa da, kullandığınız kelime sayısını azaltın. Yaklaşık 80 karakterlik güncellemelerin en iyisi olduğu söyleniyor.
Arkadaşlarınızla ve takipçilerinizle iletişim kurun
Güncellemelerinize kişiler ekleyin, sorular sorun ve arkadaşlarınıza yazacak şeyler bırakın. Takipçilerinizden komik bir fotoğraf için başlık yazmalarını isteyebilir veya onları benzer bir etkinliğe yönlendirebilirsiniz. Bazen arkadaşlarınızdan bir şey yapmalarını istemek, etkileşimi büyük oranda artırabilir.
Zamanlama
Facebook güncellemelerinizi günün hangi saatlerinde gönderdiğiniz, hedef kitlenize göre değişecektir. Ancak genel olarak en iyisinin paylaşımlarınızı sabah saatlerinde yapmak olduğunu söyleyebiliriz.