Mark Zuckerberg ve diğer Meta yöneticileri, bir süredir TikTok ile rekabet etmenin en büyük öncelikleri olduğunu söylüyor. Şimdi, bunu başarmak için Facebook uygulamasını nasıl tamamen elden geçirmeyi planladıkları hakkında ek ayrıntılara sahibiz.
Bir Facebook yöneticisinin notuna göre sosyal ağ, Facebook'un ana akışının, sayfalardan, içerik oluşturuculardan ve henüz takip etmediğiniz kişilerden önerilen içeriği yoğun bir şekilde vurgulayacak büyük bir yeniden tasarım üzerinde çalışıyor.
Meta'da Facebook uygulamasının başındaki Tom Alison, amacın Facebook'u, TikTok'un "Keşif Motoru"na benzer şekilde, ağırlıklı olarak önerilere dayanan bir "Keşif Motoru"na dönüştürmek olduğunu belirtiyor. Öneriler, esas olarak “bağlantısız” içeriklerden gelecek ve kullanıcılar beslemelerinde arkadaşlarından ve ailelerinden daha az gönderi görecek. Ayrıca Messenger da Facebook’a geri dönecek ve kullanıcıları “Keşif Motorundan” daha fazla içerik paylaşmaya teşvik edecek.
Meta'nın bu değişiklikleri uygulamasının ne kadar süreceği belli değil, ki bunlardan bazıları Instagram'da zaten oluyor. Ancak Meta yöneticileri, Facebook'ta yapılacak büyük değişikliklerden ilk defa söz ediyor. Değişiklilerin işe yarayıp yaramayacağı ve Facebook’a rekabette avantaj sağlayıp sağlamayacağı merakla bekleniyor.