Facebook, sosyal medyadaki en büyük rakibi Twitter'dan bir gün sonra 2016'nın ilk çeyreğine dair gelirlerini kamuoyuyla paylaştı. Twitter'ın açıkladığı verilerde sosyal ağın aylık kullanıcı sayısında bir artış gözlemlense de, firma gelir anlamında hedeflediği tabloyu elde edemedi.
Diğer yandan, Facebook'un da etkili bir biçimde büyümeye devam ettiği görülüyor. Bu yılın ilk çeyreğinde 5.38 milyar dolarlık bir gelir elde eden firma bu anlamda geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında gelirini ikiye katlamış oldu. Firmanın elde ettiği kâr ise 1.51 milyar dolar, ki bu da yine 2015'in ilk çeyreğindeki kârın üç katından daha fazla.
Söz konusu yeni verilerde sosyal devin ulaştığı diğer etkileyici rakamlar ise şöyle:
1.09 milyar günlük aktif kullanıcı (geçtiğimiz yıla göre yüzde 16'lık bir artış)
989 milyon günlük mobil kullanıcı (geçtiğimiz yıla göre yüzde 24'lük bir artış)
1.65 milyar aylık aktif kullanıcı (geçtiğimiz yıla göre yüzde 15'lik bir artış)
1.51 milyar aylık mobil kullanıcı (geçtiğimiz yıla göre yüzde 21'lik bir artış)
50 dakika - Facebook üzerinde kullanıcıların bir günde harcadıkları ortalama süre.
Bir diğer dikkat çekici unsur ise Facebook'un bölgesel anlamda da etkileyici bir büyüme sürecine girmesi. Sosyal ağ, ilk kullanıma sunulduğu ülke olan ABD'de halen büyümeye devam etse buradaki büyüme hızında bir azalma söz konusu. Fakat, bu büyüme hızı özellikle gelişmekte olan ülkelerde çarpıcı bir biçimde artmaya devam ediyor.