Facebook'un yaptığı yeni açıklamaya göre, firmanın, marka ve sayfalardaki "gerçek beğenme" sayısını belirlemekte kullanılan teknolojik ölçüm yöntemleri geliştiriliyor. Sosyal medya devi, "spamcılara" karşı savaşında yeni bir sayfaya geçmiş bulunmakta.
Facebook'un söylediğine göre, spam beğenilere karşı açılan davalar sayesinde yaklaşık olarak 2 milyar dolar kazanılmış durumda ve bu para, yeni spam olaylarına karşı alınan önlemleri geliştirmek için kullanılmakta. Ayrıca, bir hesabın belirtebileceği "beğenme" sayısı da sınırlandırılarak spam'cıların çalışma yöntemlerinin daha az etkili olmasına uğraşılmakta.
Politikacılar ve e-reklam firmaları gibi kullanıcılar, "beğenme" satın alma yolunu seçiyorlar ve bu şekilde kendilerini daha da popüler bir hale getirmeye çalışıyorlar. Facebook'tan Matt Juneau, bir blog yazısında, belirli bir ücret karşılığı bu istekleri karşılayan ve "gerçek olmayan" beğenme sayıları yaratan gruplara karşı agresif bir politikaya geçildiğini söylüyor. Juneau'nun söylediğine göre, Facebook üzerinde bulunan işletmeler, gerçek insanlara ulaşmayı hedeflemekteler ve eğer ulaştıkları kişiler gerçek olmaz ise, bu işletmelerin işlerini kaybetme olasılıkları bulunmakta. Bu yüzden de Facebook, sosyal ağ üzerindeki bağlantıların "gerçek" olması için uğraşmakta.
Bu ve benzer dolandırıcılık hareketlerinin herkes için zararlı olduğunu söyleyen Juneau, araçlarının daha karmaşık bir hale gelmesi ile beraber, spam karşıtı teknolojilerini akademik ortamlarda paylaşarak, diğer firmaların da bu teknolojiden faydalanmalarına imkan tanıdıklarını belirtmekte.
Ayrıca, blog yazısında Facebook'un benzer aktiviteler ile karşılaşan diğer ağlar ile de bir ortaklık kurarak, spam karşıtı savaşın daha büyük bir alana yayılması ve daha etkili olması için çaba gösterdiği de söyleniyor