Farklı cihazlarda kullanıcılara erişmek isteyen Facebook, "insan tabanlı pazarlama" platformu Atlas'ı devreye soktuğunu duyurdu.
Atlas, reklam verenlerin cihazlar, platformlar ve yayıncılar arasında "gerçek kullanıcılara" erişmesine olanak tanıyor. Bu sayede reklam verenler, çapraz-cihaz sorununu aşma şansı buluyor ve reklamlarını daha iyi ölçümleyip, isabetli hale getirebiliyorlar. Bir başka deyişle Facebook hesabınız varsa sosyal dev, istatistiklerinizi size istedikleri zaman, tabletinizden, PC'nizden veya telefonunuzdan erişebilecek reklam verenlere satmaya hazırlanıyor. Bu reklam verenlerin çevrimiçi satın almalarınızı mümkün olduğunca takip edeceklerini ve bu verileri de kullanacaklarını söyleyelim.
Fikir, reklam verenlere internette nerelerde sörf yaptığımızı ve ne tür şeyler satın aldığımızı söyleyerek bizi daha iyi tanıtmak. Ancak tamamen ilgisiz bir web sitesindeyken ilgi duyabileceğiniz bir ürünün reklamıyla karşılaşmak, korkutucu olsa gerek.