Facebook, çocuğunu kaybeden bir İngiliz kadınının reklam tercihini değiştirdikten sonra bile bebek ürünü reklamlarını görmeye devam etmesinden dolayı özür diledi.
Anna England-Kerr, kızının ölü doğduğunu, bebeklerle alakalı reklamlardan kaçınmak için ayarlarını değiştirmesi ve bu haberi Facebook'ta paylaşmasına rağmen ekranının "bebeklerle ilgili reklamlarla dolu olduğu" şikayetini dile getirdiği açık bir mektup yazdı. "Reklam engelleyiciler etkisizdi. Bebek reklamlarının 'benimle alakalı olmadığı' geri bildirimini vermiş olsam da dikkate alınmadan reklamlar gösterilmeye devam edildi" diye sitem etti.
Bebeğini kaybeden kadın Bloomberg'e yaptığı bir röportajda "bunu düzeltmenin Facebook'un öncelikli bir görevi olması gerektiğini" söyledi ve yaslı ebeveynlerin bunu önlemek için sosyal medya sitelerini devre dışı bırakmalarının gerekmediğini düşündüğünü sözlerine ekledi.
Facebook, England-Kerr'den özür diledi ve makine öğrenmesi modelleriyle ilgili bir hata yüzünden meydana gelen sorunun reklamları görmeye devam etmesine neden olduğunu açıkladı. Bir Facebook sözcüsü yaptığı açıklamada, "Anna ile konuştuk, onun kaybına ve neden olduğumuz ek acıya derin bir empati duyduğumuzu dile getirdik. Hata düzeltildi, bu reklamları tespit eden ve engelleyen makine öğrenme modellerini geliştirmeye devam edeceğiz." dedi.