Facebook, aslında gerçekten ücretsiz bir hizmet değil. Size özel reklamlar gösterebilmek için alışkanlıklarınızı izliyor, kişisel verilerinizi topluyor ve hakkınızda dini inancınızdan maddi durumunuza kadar her tür ayrıntıyı barındıran gizli bir profil çiziyor. Cambridge Analytica fiyaskosu da bu bilgilerin gizliliğinin ihlal edilmesi yüzünden patlak verdi. Eleştiri yağmuru altında kalan Facebook, paylaştığı en son blog gönderisinde 'kullanıcıların ürün olmadığını' söyledi.
Facebook reklamcılık başkan yardımcısı Rob Goldman, platforma yönelik en sık sorulan sorulardan biri olan "Eğer ücret ödemiyorsam, ürün ben miyim?" sorusuna cevap verdi: "Hayır, ürünümüz sosyal medyadır. Yani sizin için önemli olan insanlarla bağlanmanızı sağlamak, dünyanın neresinde olursanız olun. Tıpkı ücretsiz bir arama motoru, web sitesi ya da haber sayfası gibi. Bizim platformumuzun çekirdeğinde de haberler ve iletişim bulunuyor - reklamlar sadece bu tecrübeye ödenek sağlamak için bulunuyor."
Goldman, Facebook'u bir haber sitesine benzetmekte hızlı da olsa, platform yıllar önce bir medya şirketi olmadığı konusunda çok ısrarcıydı. Hatta ABD Senatosu, Mark Zuckerberg'e Facebook'un direkt rakiplerinin hangi şirketler olduğunu sorduğunda Zuckerberg cevapsız kalmıştı.
Çoğu Facebook kullanıcısı halen platformun çalışma mantığı yüzünden reklamcıların müşteri konumunda, kullanıcıların ise ürün konumunda olduğuna inanmaya devam ediyor. Bu blog gönderisi ise çığ şeklinde büyüyen tepki karşısında çok da etkili değildi.