Meta'ya ait olan Facebook, Instagram ve WhatsApp yakında yalnızca ödeme yapmak isteyen kullanıcılar için sunulacak farklı özellikler kazanabilir. The Verge tarafından bildirilene göre Meta, şirketin uygulamaları için hayata geçireceği ücretli özelliklere odaklanacak Gelir Kaynağına Dönüştürme Deneyimleri adlı yeni bir bölüm oluşturuyor.
Facebook ve Instagram, şimdiden Stars, ücretli etkinlikler ve çeşitli abonelik ürünleri gibi içerik oluşturuculara hitap eden bir dizi ücretli özelliğe zaten sahip olsa da, Meta'daki yeni bölüm bu girişimlerden ayrı olacak gibi görünüyor. Ayrıca Meta, 2023 yılına kadar içerik oluşturucu kazançlarından kesinti yapmamaya söz vermişti.
Bu yeni girişimden ne gibi ücretli özelliklerin çıkabileceği belli değil, ancak Meta'nın gelir kaynağına dönüştürme başkan yardımcısı John Hegeman, The Verge'e şirketin sektördeki meslektaşlarını yakından takip ettiğini söyledi. Twitter, Snapchat ve Telegram da kısa bir süre önce ücretli aboneler için özelleştirilmiş özellikler ve diğer uygulama içi avantajlar sunmaya başlamıştı.
Ücretli özellikler, Meta'nın reklam dışı yeni gelir kaynakları bulmasına yardımcı olabilir. Şirketin milyarlarca dolarlık reklam işi, iOS gizlilik değişiklikleri ve rakiplerini de etkileyen ekonomik bir gerileme nedeniyle son dönemlerde önemli bir darbe aldı.