Google+, açıldığı günden bu yana o ya da bu şekilde Facebook ile karşılaştırıldı. Ona bir rakip mi yoksa onun bir kopyası mı olduğu ise halen birçok farklı platformda konuşuluyor...
Nitekim bu konuşmalar bir yana, Google+'ın önemli isimlerinden birisi olan Bradley Horowitz, Facebook için "Kullanıcılarını kızdırmaktan başka bir şey yapmıyor." açıklaması ile gündeme oturmuş durumda. Yaptığı açıklamasında Facebook'a "Eskinin sosyal paylaşım ağı" şeklinde takılan Horowitz, istenmeyen reklamların siteyi tamamen yok ettiğinin de altını çizdi. İki kişinin iletişim kurmaya çalıştığı bir noktada alakasız bir reklamın araya girerek tüm anı ve yetmezmiş gibi iletişimin kendisini yok ettiği dile getirdiği açıklamasında, Facebook'un kullandığı "bir anda beliren" reklam stratejisinin de kullanıcıları tarafından büyük tepki çektiğinin üzerinde durdu.
Diğer taraftan Google +'ın birçok noktada sitenin bütünlüğünü düşündüğünü ve reklamların bile bütünün bir parçası gibi çalıştığını belirtmekten de geri kalmadı. Yine de Facebook'un yanında 100 milyon gibi az sayıda kullanıcıya sahip olan Google+ için, öyle görünüyor ki bu tarzdaki çıkarımlardan daha çok, gerekli sayıda insana ulaşacak stratejiler gerekiyor.