Facebook New York'ta bir basın etkinliği düzenledi ve iki ana uygulaması Facebook ve Messenger'daki Stories (Hikayeler) özelliğinin kullanımı ile ilgili bazı sayıları açıkladı. Firmanın söylediğine göre iki uygulamada özellik artık günlük toplam 300 milyonun üzerinde aktif kullanıcıya sahip. Messenger Hikayeleri'nin otomatik olarak Facebook'ta da yayınlandığı düşünülürse bu uygulamaların gerçekten ayrı olmadığı da söylenebilir.
Bu yılın başlarında Hikayeler özelliğinin Instagram üzerinde de 400 milyon aktif kullanıcıyı aştığını duyuran sosyal ağ için bunun iyi bir haber olduğu rahatlıkla söylenebilir. Ancak Snap Inc.'in bu durumdan pek memnun olacağı söylenemez. Firma, bu yılın başlarında Instagram'ın gerisinde kalmıştı ve yeni sayılara göre artık Facebook da günlük kullanıcı sayısında Snapchat'in çok önüne geçmiş durumda. Snap, Ağustos ayında yayınladığı çeyreklik finansal raporunda platformun sadece 188 milyon günlük aktif kullanıcıya sahip olduğunu duyurmuştu.
Facebook bu sayıların yanı sıra, Dünya genelinde reklamcıların da yakında Hikayeler içerisinde reklam yayımlayabileceklerini duyurdu ve bunun kullanıcılar tarafından pek de sevilerek karşılanmayacağı tahmin edilebilir. Sosyal ağ, kısa zaman içerisinde Hikayeler özelliğinin en popüler içerik paylaşma seçeneği olarak haber akışının önüne geçeceğine inanıyor. Bu yüzden de bu özellikten para kazanmak istemesi pek şaşırtıcı değil.