Facebook, gelecekte nerede bulunduğunuzu öğrenmekle yetinmeyebilir ve gideceğiniz yerleri de bilmek isteyebilir. Yeni keşfedilen "Çevrimdışı yörüngeler" adlı bir patent, "daha önce kaydedilen konum bilgilerini" hesaba katarak gideceğiniz yerleri tahmin etme üzerine kurulu.
Örneğin sık sık bir spor salonunda vakit geçirdikten sonra belirli bir restorana gittiğinizi düşünün. Teknoloji şu anki konumunuzu belirliyor ve spor salonunda iseniz, restorana gitme olasılığınızı hesaplıyor. Eğer restorana gideceğiniz hesaplanırsa ve buradaki mobil internet bağlantısı sorunluysa, haber akışınız önceden yükleniyor.
Firma hareketlerinizi tahmin etmek için diğer kullanıcıların hareketlerinden de faydalanmayı planlıyor. "Kablosuz Sosyal Ağlarda Kablosuz Sinyal Yoluyla Konum Tahmini" başlıklı bir başka patent, WiFi, Bluetooth, mobil ağlar ve NFC sinyalleri yardımıyla sizinle aynı yaşlardaki kişilerin ziyaret ettiği konumlara bakıyor ve buna göre tahminler üretiyor. Örneğin benzer profildeki kullanıcılar film izledikten sonra hemen yandaki Starbucks'a gidiyorsa, Facebook bunu tahmin edebiliyor.
Bu patentler, firmanın hakkınızda daha çok veri toplamanın yeni yollarını aradığını gösteriyor. Gideceğiniz yeri tahmin etmek, tıklama olasılığınız daha yüksek reklamların gösterilmesi ve daha çok para harcamanız anlamına geliyor. Bununla birlikte Facebook, bu teknolojileri ürünlerinde kullanmayabilir. Patenti alınan şeylerin çoğunun, bir kenarda beklemekle yetindiği biliniyor.