Facebook'ta eskisine nazaran daha az vakit geçiriyorsanız yalnız değilsiniz. Reuters ve Ipsos'un yaptığı ankete göre kullanıcıların yüzde 34'ü, 6 ay öncesine oranla Facebook'a daha az zaman harcıyor.
Öne sürülen sebepler ise sosyal ağ devinin "sıkıcı," "anlamsız" ve "faydasız" olduğu yönünde. Gizlilik konusundaki endişeler de temel sebeplerden biri.
Ankete katılan 1000'in üzerinde Amerikalı kullanıcıdan yalnızca yüzde 20'si daha çok zaman geçirmeye başlamış. Yüzde 50'lik bir kesimse Facebook'ta geçirdiği zamanın değişmediğini söylüyor.
Facebook kullanımı yaş dağılımına göre de farklılık gösteriyor. 18-34 yaş arasındakiler hesaplarını daha etkin kullanırken, 55 yaş ve üstündekiler ise siteyi daha az ziyaret ediyor.
Kullanıcıları en çok çıldırtan şeylerden biri de sitede yayınlanan reklamlar. Bu konuya cevap verenlerden yüzde 80'i, şimdiye dek Facebook'ta gördükleri reklam bağlantısıyla hiçbir ürün almadıklarını belirtiyor.
Halka arz sonrası reklam gelirleri iyice önem kazanan şirket için bu haber pek de iç açıcı olmasa gerek. Dahası, General Motors ve bazı büyük şirketler de Facebook'un reklam konusundaki tutumundan bıkmış durumda. Siteye reklam vermek isteseler de Facebook'un bu konuyla yeterince iyi baş edemediği görüşündeler.
Bunca olumsuzluk karşısında Facebook'un tavrı ve cevabı ise merak konusu...