Sosyal medya artık dünya çapında milyarlarca insan tarafından yoğun olarak kullanılan bir gerçek. Ancak tüketici güven indeksi araştırmalarında sosyal medya bir türlü yüksek değerler elde edemiyordu. Amerika Tüketici Güven Indeksi araştırmalarına göre sosyal medya sitelerinin güvenilirlik ortalaması bugüne kadar oldukça alt sıralarda yer alıyordu.
100 tam puan üzerinden 69 puan alan hava yolu şirketleri, 65 puan alan ödemeli televizyon şirketleri ve 63 puan alan internet servis sağlayıcılarının altında yer alan sosyal medya siteleri bu yılki araştırmada beklenmedik bir şekilde yükseliş göstererek ortalama 71 puan elde etti. Bu da geçen yıla oranla yüzde 4.4'lük bir yükseliş anlamına geliyor.
Bu siteler arasında en fazla güven kazanan ise Pinterest oldu. 76 puana sahip Pinterest'i 74 puanla Wikipedia, 73 puanla Youtube, 71 ile Google ve 69 ile Twitter izledi. Facebook ise 67 puan ile ortalama güven puanının çok altında kaldı.