Facebook, geçtiğimiz Ekim ayında düzenlediği "Fit for Purpose" mobil prodüksiyon eğitimi etkinliğinde mobil farkındalık filmi yarışması Direct for Purpose'ı duyurmuştu. Kazananı geçtiğimiz hafta açıklanan ve Facebook ve Çöpüne Sahip Çık Vakfı işbirliği ile STK'lara yönelik başlatılan yarışma, "Doğaya Sahip Çık" mesajıyla tek kullanımlık ürünlerin azaltılmasının önemine dikkat çekmeyi hedefledi.
Direct for Purpose'ın kazananı, Çöpüne Sahip Çık Vakfı ve Facebook ekiplerinden oluşan jürinin seçimiyle "Tek Kullanımlık Tüketirsen, Tükenirsin" isimli farkındalık filmi oldu. Filmin yönetmeni Osman Yazıcı, birincilik ödülü olarak Oculus sanal gerçeklik gözlüğünün sahibi oldu.
Facebook'un insanlara, topluluklara ve sivil toplum kuruluşlarına önem verdikleri konularda farkındalık yaratma gücü vermeyi en önemli önceliği haline getirdiğini belirten Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, sözlerine şöyle devam etti: "Platformlarımız aracılığıyla sunduğumuz araçlar yaratıcı fikirlerle bir araya geldiğinde, insanlara önemli konularla ilgili farkındalık yaratma gücü verebiliyoruz. Bu büyük bir sorumluluk. Direct for Purpose yarışması da, sadece bizim için değil tüm insanlık için son derece önemli olan çöp üretimini azaltmak ve temiz bir çevre oluşturmak konuları çerçevesinde yapıldı. İnanıyorum ki, bu ve benzeri projeler hepimize doğaya ve çöpümüze sahip çıkma sorumluluğumuzu hatırlatarak konuyla ilgili farkındalık yaratma konusunda ilham olacaktır."
Facebook Türkiye Kreatif Stratejisti Görkem Mert Yeğin ise, "Bu yıl Çöpüne Sahip Çık Vakfı ile hayata geçirdiğimiz Direct for Purpose yarışmamız ile, tek kullanımlık ürünlerin ve bu nedenle oluşan çöpün azaltılmasının önemine dikkat çeken eserlerin yaratılmasını amaçladık. Önümüzdeki yıllarda da yarışmamız aracılığıyla hepimiz için önemli olan konulara dikkat çekmeye devam edeceğiz" dedi.
Toplumda çöp üretiminin azaltılması ve üretilen çöpün doğru yere atılması yönünde davranış dönüşümü sağlayarak daha temiz bir çevre ve yaşam alanı oluşturulmasına katkıda bulunmayı amaçlayan Çöpüne Sahip Çık Vakfı Genel Müdürü Emrah Bilge ise, yarışmayla ilgili şöyle konuştu: "Ürettiğimiz çöpü azaltmak ve çöpü doğru yere atmak tamamen bizim elimizde. Çöpü doğru yere atmanın çözümün aslında son adımı olduğuna özellikle dikkat çekmek istiyoruz. Asıl önemli olan doğru tüketim alışkanlıkları edinerek, daha satın alma aşamasındayken, tek kullanımlık ürünlerden ve ihtiyacımız olmayan şeylerden uzak durarak üreteceğimiz çöp miktarını azaltacak şekilde davranmak" diye konuştu. Bilge, Facebook'un gerçekleştirdiği bu çalışmanın bu konudaki mesajın geniş kitlelere ulaştırılması açısından çok değerli olduğunu sözlerine ekleyerek sosyal medya kullanıcılarına sosyal medyanın eğlenmek kadar bilgilenmek için de kullanılabileceğini hatırlattı.