Wall Street Journal'ın yayımcısı, bir üyelik modeli ile makaleleri Facebook'a taşımak için görüşmeler yapıyor. News Corp CEO'su Robert Thomson'ın söylediğine göre kendisi Mark Zuckerberg ile yaptığı görüşmelerde "içeriğin değerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiği" konusunda anlaşmaya varmak üzere. Thomson, geçtiğimiz hafta İtalya'daki bir medya endüstrisi konferansında yaptığı röportajda, News Corps'un "Facebook ile bir üyelik mekaniği konusunda görüşmede olduğunu" söyledi.
Aynı zamanda Birleşik Krallık ulusal gazeteleri The Times ve The Sun'ın da sahibi olan firma, sosyal medyada yayınlanan makale ve raporların avantajlarından daha iyi faydalanmak istiyor. Thomson'ın geçmişteki yorumlarına bakılırsa, bu anlaşma içerikleri konuya göre "paketleyecek" ve bu şekilde sunacak.
Üyelikler, yayımcılara ekstra gelir kaynağı sunabilir ve pek çok yayımcı, dijital reklam gelirlerini arttırmaya çalışıyor. Tabii ki bu alan Facebook ve Google'ın yönetiminde.
Bloomberg'in belirttiği üzere WSJ, daha önce Facebook ile canlı video alanında çalışmaktan kaçınmıştı.