Facebook'un CEO'su Mark Zuckerberg geçen hafta kongrede verdiği ifadede sosyal platformun bilgi toplamasıyla ilgili bazı soruları cevapsız bırakmıştı. Facebook'tan çıkış yaptıktan sonra bile takip edilip edilmediğimizi Zuckerberg'e soran senatör, Zuckerberg'den "bu bilgiyi takımının vereceği" cevabını almıştı.
Firma dün yaptığı bir açıklamayla internette sizi nasıl izlediği hakkında daha detaylı bilgiler verdi. Facebook'tan ürün yönetimi direktörü David Baser, bir blog gönderisinde "hizmetlerimizi kullanan bir site veya uygulamayı ziyaret ettiğinizde, oturum açmış olmasanız da veya Facebook hesabınız olmasa da bilgi alıyoruz," dedi. "Bunun nedeni, diğer uygulamaların ve sitelerin kimin Facebook kullandığını bilmemesi."
Bu açıklamalar, zaten bildiklerimizden fazlasını söylemiyor. Örneğin Facebook'un bu bilgileri kullanarak Facebook hesabı olmayanların bile profilini oluşturup oluşturmadığı merak konusu.
Facebook'un sizi izlemesini sağlaya geliştirici araçları, şunlardan oluşuyor:
Sosyal eklentiler: Her tür web sitesinde bulunan "Paylaş" ve "Beğen" düğmeleri.
Facebook ile oturum açma: Facebook hesabınızla dış uygulamalara oturum açmaya izin veren, böylece sizi yeni parola oluşturmaktan kurtaran işlev.
Facebook Analytics: Web sitesi sahiplerine ziyaretçilerin siteyle nasıl etkileşimde bulunduğunu gösteren araç.
Facebook reklamları ve ölçüm araçları: Bu araçlar, reklamların ne kadar etkili olduğunu ölçmek için belirli web sitelerini ziyaret ettiğinizde, satın almak gibi belirli işlemleri gerçekleştirdiğinizde Facebook'a bilgi veriyor.