Facebook, elektronik ticaret arama motoru TheFind'ı satın aldı ve internet üzerinden alışveriş dünyasına girmek için yeni yollar arıyor gibi gözüküyor. Anlaşmanın bedeli ise henüz açıklanmamış durumda.
Elektronik ticaret arama motoru TheFind, sosyal medya devinin bu yıl gerçekleştirdiği üçüncü satın alım olmakta. Daha önceki satın alımlar ise video optimize etme hizmeti QuickFire ve konuşma tanıma hizmeti Wit.ai idi.
Facebook, 2014'teki alışveriş genişlemesinin sonuçlarından memnun değil ve eBay, Amazon ve benzeri diğer hizmetlerin karşısında belirgin bir market payına sahip olmayı başaramamakta. TheFind'ın satın alınması, Facebook'un 2014 yılında 12.6 milyar dolar kazanmasını sağlayan dijital reklam işini büyütmesi için bir başka yöntem olacak.
Ayrıca, Graph Search'ün başarısız olduğu düşünülürse TheFind, sosyal ağın kullanabileceği bir başka özellik oluyor. Facebook ise yaptığı açıklamada, TheFind'ın Facebook'a eklenmesi ile beraber, Facebook reklamlarının tüketiciler için daha düzgün ve ilgili bir şekilde sunulabileceğini söylemekte. İşlerinin, insanları konulara, firmalara, markalara ve ilgilendikleri ürünlere bağlamak olduğunu söyleyen Facebook, TheFind'ın ekibe katılması ile beraber bu işlemi daha iyi bir şekilde gerçekleştireceklerini söylemekte.
En büyük sosyal ağ sitesi olarak Facebook, daha fazla ürünün ve ünlünün sosyal ağ üzerinde bulunmasını istiyor ve bu şekilde alışveriş hizmetinin daha fazla kişiye ulaşabileceğini düşünüyor.
Bu yüzden de gerçekleştirilen ilk hamle, kullanıcılara, kredi kartlarını internet sitesine nasıl tanıtacaklarını öğretmek ve Facebook'un favori markanın, grubun, televizyonun veya şampuanın, Facebook üzerinde sadece bir tık ötede olduğunu göstermek oluyor.
Ancak tüketicilerin ve işyerlerinin ilgisizliği, Facebook'un en büyük problemi olarak gözükmekte ve milyonlarca sayfa, hâlâ ürünleri için "satın al" tuşunu yerleştirmiş değiller...