Facebook'un adını duymayan yok. Ünlü sosyal ağ adını bile unuttuğunuz arkadaşlarınızı, dünyanın neresinde olursa olsun bulabilmenizi sağlıyor. Kısa sürede kullanıcıların hızla kabaran arkadaş listeleri, artık pek çok kişinin Facebook üyesi olduğunu da gösteriyor. Hatta arkadaş listesini kalabalık tutmak bir modaya dönüştü. İşte bunu fark eden Burger King, çok ilginç bir pazarlama stratejisiyle listenizdeki arkadaşlarınızı bedava bir Whopper için "kurban etmenizi" öneriyor. Kampanya dahilinde eğer 10 arkadaşınızı, Burger King özel Facebook uygulaması yardımıyla listenizden silerseniz bedava bir Whopper kazanıyorsunuz.
Üstelik bunu sessiz sedasız yapmanın bir yolu da yok. Çünkü uygulama bir arkadaşınızı sildiğinizde aktivitelerinizde "Ahmet bedava bir Whopper için Ali'yi kurban etti" yazısını tüm arkadaşlarınız görüyor.
Profil başına sadece 10 kurban ve bir bedava Whopper ile sınırlı olan kampanya ne yazık ki sadece ABD'de geçerli. Bu son derece ilginç pazarlama kampanyası şimdiden 150 binden fazla arkadaşın kurban edilmesini sağladı bile. Bu Burger King'in 15 bin bedava Whopper dağıtacağı anlamına geliyor. Fakat rakam sizi düşündürmesin, televizyon reklamlarına 100 binlerce dolar harcayan bir firma için, yarattığı etkiye oranla bu çok düşük bir maliyet.
İlginç Facebook uygulamasının detaylarını, Burger King'in konuyla ilgili sitesinden görebilirsiniz.