Facebook, 2020 ABD seçimlerine müdahale çabalarına karşı gerçek anlamda harekete geçmiş olduğunu kanıtlamaya çalışıyor. Küresel ilişkiler Yardımcı Başkanı Nick Clegg'in Le Journal du Dimanche ile yapılan bir röportajda söylediğine göre, Facebook kendi sitesi ve Instagram üzerinde başkanlık seçiminde "oy verilmesini engellemeyi ve oy vermeyeye teşvik etmeyi " amaçlayan 120.000 yayını kaldırdı. Ayrıca Clegg'in belirttiğine göre sosyal ağ, doğrulama sürecinden geçmeyen ve aynı kategoride değerlendirilen 2,2 milyon reklamı da reddetti.
Yönetici, bu görüşmeyi Facebook'un ekibinin boyutunu göstermek için de bir fırsat olarak kullandı. Clegg'in söylediğine göre güvenlik ile ilgilenen 35.000 kişi bulunuyor ve doğruluk kontrollerinde de 70 uzman medya kaynağı ile ortaklık kurulmuş durumda.
Verilerin gösterdiğine göre Amerikalı seçmenlere oy kullandırmamak amacını taşıyan çok fazla deneme oldu ancak bunların kaçının yerel, kaçının ülke dışındaki kaynaklardan geldiği belli değil. Bunun da yanlış bilgi kampanyalarının genel olarak serbest olduğu 2016'ya göre ciddi bir fark olduğu rahatlıkla söylenebilir.
Ancak firmanın elinden gelen her şeyi yapıp yapmadığı farklı bir tartışma olarak gündemdeki yerini koruyor. Facebook, politikacıların reklamlarda yalan söylemelerine izin vermesi (seçim gecesine kadar) sebebiyle eleştiriler alırken politikacılar ve taraflarını hoş tutmak için doğruluk kontrollerini geçersiz kılmakla da suçlandı. 2020 yılında durum dört yıl öncesine göre daha iyi gözükse de, bu tartışma asla bitecek gibi görünmüyor.