İnternette en çok hangi konunun konuşulup tartışıldığını bulmak için genellikle Twitter'ın Gündem (veya "trending topics") sütununa hızla bakmanız yeterli. Benzer işlevi Google+, YouTube gibi farklı siteler denemiş olsa da işlevin ana mekanı hala Twitter.
Ancak yeni bir rapora göre Facebook, haber kaynağınızın sağ üst tarafında gösterilecek bir "Trending" kutucuğunu test ediyor olabilir. Wall Street Journal'ın bir yetkiliden aldığı bilgiye göre işlev, şu an "düşük orandaki ABD kullanıcısı" için açılmış durumda ve henüz ilk aşamalarında.
Gündemi meşgul eden konuları sıralamak konusunda Facebook'un önündeki en önemli bariyer, kendi gizlilik ayarları gibi görünüyor. Aynı engel, Facebook'un İngilizce konuşanlara özel arama işlevi Graph Search için de geçerliydi. Twitter'da birçok hesap tüm dünyaya açıkken Facebook'ta durum farklı; çoğu Facebook profili, arkadaş olmayan kişilere kapalı ve paylaşılan "durumlar" daha çok kişisel bilgi içerebiliyor. Yine de Facebook'un 1.1 milyar aylık etkin kullanıcısı, Twitter'ın yaklaşık 115 milyon kullanıcısından çok daha fazla ve bu sayı, bir Trending işlevi için yeterli olabilir.