Evden çalışma hakkında çok konuşulacak yeni bir araştırma daha

Pandemi sırasında yoğunlaşan evden çalışma sistemi hakkında çarpıcı bir araştırmanın sonuçları ortaya çıktı. Araştırmaya göre bakın, bu yeni düzen çalışanları nasıl etkiledi?

Evden çalışma hakkında çok konuşulacak yeni bir araştırma daha

Evden çalışma, dünyanın dört bir yanındaki insanlar için son derece popüler bir seçenek olmaya devam ederken, yeni bir araştırmaya göre büyük çoğunluk (%83) ofis ya da saha yerine hibrit/uzaktan çalışma ortamlarında kendilerini daha üretken hissettiklerini belirtiyor.

Zoom'un bilgi çalışanlarına odaklanan bir anketi, birçok şirketin Covid sonrası uzaktan çalışma eğiliminin devam edeceğini doğruluyor gibi görünüyor. Liderlerin %50'si son iki yılda daha esnek çalışma tarzlarını uygulamaya koyduklarını ve %82'si bunu gelecekte de sürdürmeyi planladıklarını söylüyor.

Mesafeye rağmen, hibrit çalışanlar ekiplerine ve yöneticilerine daha bağlı hissettiklerini bildiriyor; yüz yüze çalışanların %72'sine kıyasla %82'si daha iyi bir bağ hissettiklerini söylüyor.

Ankete katılan BT liderlerinin neredeyse tamamı (%94) kurumlarında yapay zeka kullandıklarını doğruluyor ve bunların %84'ü bunun üretkenliği olumlu yönde etkilediğini söylüyor.

Bununla birlikte, çalışanların yaklaşık üçte ikisi (%64) özellikle üretken yapay zekanın işlerini yapmalarına yardımcı olduğunu belirtti, bu da işgücünün önemli bir kısmının hala teknolojiyi tam olarak benimsemediği anlamına geliyor.

Bununla birlikte, ankete katılanların çoğu, kuruluşlarının teknolojisinin ve uzaktan çalışma araçlarının iyileştirilmesi gerektiği konusunda hemfikir ve %75'i mevcut kurulumlarının yetersiz olduğunu düşünüyor.

Araştırmayı kim finanse etti?

Öte yandan bu araştırmanına "Zoom" için hazırlandığını da unutmamak gerekiyor. Veriler her ne kadar bu konu hakkındaki tartışma için bir fikir veriyor olsa da, varlığını insanların uzaktan çalışmasına borçlu olan Zoom gibi uygulamaların, "evden çalışmak şirketlere zarar ettiriyor" gibi bir sonuç verecek araştırmayı finanse etmeyebileceğinin de farkında olmamız önemli. Bu tür pazar araştırmalarında, araştırmanın finansörünün kim olduğuna da dikkat etmek gerekiyor.