Evden çalışanlar için etkili ev ofis sırları

Evinde ofis düzeni kuramayanların iş dünyasına adapte olması artık çok zorlaşacak. Peki sağlıklı, etkin, düzenli çalışan bir ev ofis kurabilmek için nelere dikkat etmemiz gerekiyor?

Evden çalışanlar için ev ofis

Home-ofis, ya da ev-ofis çalışma düzeni artık tüm dünyada hızla yaygınlaşıyor.

İster bordrolu bir çalışan veya uzman/yönetici olun, ister kendi hesabınıza çalışan serbest meslek sahibi, isterseniz KOBİ patronu isterseniz de dev bir sanayici olun.

İşlerinizi sağlıklı yürütmek için yeni çağda artık ev ofis imkanlarına sahip olmanız gerekecek. Çünkü siz ev ofis olmadan çalışmaya kararlı olsanız da iş yaptığınız insanların çoğu ev ofis şartlarına sahip olacaklar ve mesai saatleri dışında eninde sonunda sizi arayacaklar. Hatta video konferansa davet edecekler. O konferansı katılmak zorunda kalacaksınız ya da çok değerli bir müşterinizi kaybedeceksiniz. Ağır maddi kayıplar yaşayabileceksiniz.

Peki başarılı bir ev ofis için nelere ihtiyacınız var.

Elbette, yeni çağın inkar edilemez realitesi olacak video konferanslarda kullanmak için arka plan için namınıza yakışır, hoş, saygın, prestijli bir dekor hazırlamanızda fayda var. Kişisel zevkleriniz farklı da olsa biraz daha "iş ciddiyetini" yansıtan bir dekorasyon hoş olabilir çünkü çoğu müşteri veya yönetici çoğu zaman "farklı zevkleri" değil, güven verecek, tahmin edilmesi zor olmayan iş arkadaşları ile çalıştığını bilmek ve endişe etmeden işine devam etmek ister. Dolayısıyla, kontak kuracağınız insanlara ilk izlenimde "emniyetli, güvenli, normal" bir iş ilişkisi içinde olduklarını hissettirmek önemli.

Ancak asıl mesele dekorasyon değil, dijital alt yapı olacaktır.

Ev ofis ortamında güçlü bir bilgisayar en önemli ihtiyaç. Artık bilgisayarı sadece video seyretmek için değil, acil işlerinizi yoluna koymak, iş irtibatlarınıza cevap vermek için de kullanacaksınız. Bu noktada, Güçlü bir laptop ve hatta iPad Air gibi güçlü bir tablet, dijital alt yapınızı güçlendirmek için olmasa olmaz konumunda.

Telefon görüşmeleriniz yoğunsa, telefonu elinize almadan, aynı anda bilgisayarı da kullanarak telefonda konuşmanızı sağlayacak kablosuz bir mikrofon çok işinize yarayabilir

Büyük boyutlu dosyaları indirirken veya sunuculara yüklerken, ya da mail atarken sorun yaşamamak için bir bulut depolama servisi ile çalışmanızı tavsiye ederiz. Böylece ihtiyacınız olan dosyaları tüm ekiple beraber bulut üzerinden paylaşabilir, özel çalışmak için kendinize almak istediğiniz dosyaları kendi klasörlerinize kopyalayabilirsiniz. Bu dosyaları daha sonra yine bulut üzerinden birden çok kişiye kolayca gönderebilirsiniz. Evdeki internet bağlantınız çok meşgul olsa dahi dosyalar bulut üzerinden ilgili kişilere ulaşacaktır.

İnternet bağlantınızı evin her köşesinden rahatça ulaşabilecek şekilde evde dağıtmak da ihmal etmemeniz gereken bir detay. Evdeki diğer bireyler de internete bağlandığında bilgisayarınıza ulaşan sinyaller gücünü kaybedebilir veya bağlantınız çok yavaşlayabilir. Bunu sorunu çözmek için de bir ağ modem güçlendirici edinip ayarlarını yapmanızı, internete öncelikli bağlanacak cihazları seçmenizi tavsiye ederiz.

Son olarak, evde bir yazıcı bulundurmanız, gerekli dosyaları kağıda basmanız gerektiğinde işinizi çok kolaylaştıracaktır. Bazı mesleklerin kağıt baskılara hiç ihtiyaç duymadığını düşünebilirsiniz ama profesyonel hayatta eninde sonunda yazıcısız çözülemeyecek bir sorunla karşılaşmak hiç şaşırtıcı olmaz. Hatta size bir sır verelim, eğer yoğun olarak e-mail okumak zorundaysanız, bazen gelen e-postaları toplu şekilde kağıda basıp okumak, laptopu, telefonu kapatıp sadece kağıt üzerinden işleri yürütmek, dijital detoks olarak ruhunuza da çok iyi gelebilir. Yazıcınızı efektif olarak kullanmak içinse kartuş fiyatları arasında bir inceleme yaparak bütçenize uygun yazıcıyı seçerken kartuş fiyatlarını da dikkate almanızı öneririz. Bir kağıt baskı maliyeti burada anahtar detay.