Nokia'nın Microsoft ile Windows Phone 7'de anlaşmasının başarıya ulaşıp ulaşmayacağı birçok çevrede tartışılmaya devam ediyor. Yorumların bir çoğu Nokia dışındaki kişilerden geliyor, ancak bu seferki açıklamalar eski bir şirket çalışanından geldi. Nokia'nın eski kullanıcı ara yüzü ve hizmet yöneticisi Adam Greenfield, kişisel blog'unda Nokia'da yaşadığı sıkıntıları dile getirmiş.
Nokia'dan kendi işini yapmak üzere 2010'da ayrılan Greenfield, Nokia kültürüne dünyanın nasıl ilerlediğini bilmeyen mühendislerin hakim olduğunu ve şirketin ivmesini kaybettiğini söylüyor. Greenfield, sözlerini bazı kesin örneklerle şöyle dile getiriyor. İşte bunlardan bir tanesi:
"Nokia, 'yakın alan iletişimi' adı verilen NFC teknolojisini araştırmak ve geliştirmek için seneler ve büyük para harcadı. Nokia'ya geldiğimde çalışanların bu yeni teknolojiden gurur duyduklarını gördüm. Bunun geleceğe dair emin bir adım olacağını düşünüyordum.
Adam Greenfield'ın Nokia hakkındaki açıklamaları
Ancak bu olmadı. Bana verilen bir NFC telefonunu otomatik satış makinesinden geçirmem istendi. Sonrasında ise şu oldu: 6 veya yedi saniye sonra ise ekranda bir uyarı göründü. Bu bir SMS mesajıydı ve aktarımı tamamlamak için mesajı 'Y' yazarak cevaplamam gerekiyordu. Bu ise hantal ve eğlencesiz bir deneyimdi."
Nokia'nın karar verme kademelerinde zevk sahibi kimse olmadığını söyleyen Greenfield'e göre Finlandiya'nın yenilikçi tasarım kültürü düşünüldüğünde bu durum oldukça ironik.