Teknoloji sadece pazarlama dünyasının değil tüm sektörlerin iş yapış şeklini değiştiriyor. Ama özellikle biz pazarlama insanlarının iş tanımı ve bu iş tanımı içerisinde yapabileceklerimiz teknoloji sayesinde sürekli şekil değiştiriyor ve gelişiyor.
Her sene ocakta Las Vegas'da gerçekleşen Consumer Electronic Show gibi organizasyonları hepimiz uzaktan ilgiyle takip ediyoruz ve hayatımıza girecek yeni cihazlar ve teknolojilerle ilgili heyecanlanıyoruz.
Biz de hayatımıza yeni giren ya da yakında girecek bir takım teknolojileri hep beraber deneyimleyebilmek için 23-24 Şubat tarihlerinde Mindshare koridolarında Mindthetech adlı bir organizasyon gerçekleştirdik. Beraber çalıştığımız ya da yakında çalışacağımıza emin olduğumuz teknoloji sağlayıcı firmaları ofisimize çağırdık ve bu teknolojileri sergilemelerini ve denetmelerini istedik. Bu teknolojiler içerisinde Dronelar, Oculus Riftler, Xboxlar, Google Glass, 3d printer, augmented reality teknolojileri, interaktif açık hava teknolojileri, multiscreen teknolojileri, tweet atınca çikolata veren vending machineler gibi pek çok farklı teknoloji vardı.
Organizasyonun en önemli katılımcı kitlesinin, sorumluluğu dijital olsun olmasın tüm Mindshare marka ekipleri ve çalışanları olmasını hedefledik. Ama müşterilerimiz ve beraber iş yaptığımız farklı partnerleri de bu 2 günde ofisimize davet ettik. İlgi gerçekten çok yüksek oldu, bundan sonraki dönemde de düzenli olarak benzer organizasyonları gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
Bu senenin katılımcı ve teknolojilerinin detayları ise şöyle:
Aerodeon
EEG ismi verilen bu sistem, beyin ile bir cihaz arasında doğrudan iletişim kurabiliyor ve beyindeki aktiviteyi algılamayı sağlıyor.
MYO giyilebilir hareket kontrolü cihazı ile multiplatform cihazlarda kolunuzu sallayarak işlem yapabiliyorsunuz.
Mobilike
Akilli telefonların gerçek zekasini ortaya çıkaran yeni nesil mobil reklam platformu seamless ile batarya, hafıza, telefon sıcaklığı gibi TargetSenseTM hedefleme seçenekleri ve pinch, motion, parlaklık gibi etkilesşm ozelliklerini kullanarak doğru hedef kitleye doğru mesajla ulaşabiliyorsunuz.
Sanal gerçekliği gözlüğü Oculus ile hedef kitlenize interaktif deneyimler yaşatibilirsiniz. Mindthetech kapsamında biz çok farklı rollercoaster maceları yaşadıkJ
Mindshare
"The Loop", içinde 8 adet ekranın ve bu ekranlara bağlı bilgisayarın bulunduğu bir oda. Ama asıl alamet-i farikası, bu odada yer alan teknoloji, bu teknolojiyi besleyen anlık data akışı ve bu datayı kullanan ajans ve marka ekiplerinin uyumundan oluşan yeni bir çalışma biçimi, yeni bir iş kültürü olması. Mindshare'in adaptive marketing çalışma ruhu için bulduğu yeni bir çözüm.
Google tarafından üretilen basit ama etkileyici bir sanal gerçeklik gözlüğü.
Tagvance
İçerik sahiplerine ikinci ekran çözümleri sağlayan yenilikçi bir teknoloji. Mevcut ikinci ekran uygulamalarını kullanarak televizyon programlarını desteklemek için otomatik içerik tanıma yöntemleri geliştirilebiliyor.
Microsoft
Xbox One, Microsoft'un Kinect teknolojilerini entegre ettiği çok eğlenceli oyun konsolu.
Publicom
Erimiş sıcak plastik ile 3 boyutlu nesneler çizebilmenizi sağlayan kalem teknolojisi.
Audio Spotlight
Süpersonik ses dalgaları ile sadece belirli bir alanda bu dalgaların duyulmasını sağlar.
3D Virtual Supermarket
Üç boyutlu sanal mağaza uygulaması sayesinde müşteriler mağaza içerisinde sanal gerçeklik deneyimi yaşayabiliyor.
Visionteractive
Etkinliğe özel olarak belirlenen #hashtag ile atılan bir tweet veya marka sayfasının "like" edilmesiyle çalışan bu makine, social currency sistemi ile çikolata veriyor.
Presstagram, katılımcıların Instagram'da belirlenen #hashtag ile paylaştıkları fotoğraflarının, markanın reklamını da içeren özel tasarımlı bir çerçeve ile çıktısını veren bir cihaz.
Zappar
Dünyanın en hızlı çalışan sanal gerçeklik uygulaması olduğu iddiasına sahip bu uygulama ile markalar, mobilde müşterilerine sınırsız interaktivite yaşatabiliyor.