Yapılan yeni bir araştırmaya göre, her ne kadar düşüş yaşıyor olsalar da, pazar payları gözle görülür bir şekilde düşmüş olsa da ve dünya çapındaki ünleri sarsılmış olsa da Sony ve Nokia, Asya bölgesinin hala en güçlü markaları olarak karşımıza çıktılar.
Nikkei BP Consulting, Asya üzerindeki sekiz ülkeden toplamda 60 farklı markayı, 2012 yılı için derleyeceği Brand Asia raporunda değerlendirdi. Firmaların marka güçleriyse dört farklı ana başlık altında değerlendirmeye alındı. ""Üstünlük", "Yenilikçilik", "Dost canlısı" ve "Uygun" yani elverişli olmak bu dört özelliği oluşturdu. Danışmanlık firması belirli bölgelerde bulunan binlerce tüketiciyle görüşmeler yaptı ve ellerinde bulunan 40 farklı firma hakkında sorular sordu.
Yapılan araştırmada sorulan sorularsa bambaşka konu başlıkları altında soruldu; hızlı tüketim araçları , ev elektroniği, finans, internetle alakalı ve direk olarak medya açısından binlerce farklı soru... Bu cevaplar ışığında en ilgi çekici birincilik Nokia'nın Endonezya, Hindistan ve Vietnam'da birinci, Tayland'da da ikinci seçilmesi oldu. Bu birincilik sorulardan da anlaşıldığı gibi sadece teknoloji sektöründe değildi; Coca - Cola, BMW ve Disney gibi markaların bile Nokia tarafından bertaraf edilmesi büyük şaşkınlık uyandırdı.
İşin bir de Sony boyutu var. Haberimizin ikinci sayfasında...
...Ve Sony'nin başarısı...
Nokia'nın bundan bir yıl önceki akıllı telefon satışı 24.2 milyon adet iken bu miktarın 2012'nin ilk çeyreğinde 11.2 milyona düşmesi ve Çin'e yaptığı toplam gönderinin 23.9 milyon adetten 9.2 milyon gibi büyük bir farkla azalması, Nokia'nın gidişatının hiç de olumlu olmadığını gösteriyordu.
Japon elektronik devi Sony ise birçok firmadan daha fazla ilk ona girdiği gibi, aynı zamanda da Tayland'da birinci, Tayvan'da ikinci ve Vietnam'da üçüncü olmayı başardı. Açıklanan rapordaysa, Sony'nin her ne kadar milyonlarca yen kaybettiyse de yine de görülmemiş evrensel bir marka varlığı olduğuna değinildi.
Raporda yayınlanan ve hiç de şaşırtıcı olmayan detaylar arasındaysa Apple'ın Çin'de, Tayvan'da ve Japonya'da birinci olması oldu. Güney Kore'de ikinci olarak, Samsung'u kendi pazarında üçüncülüğe itmesiyse dikkat çekti.