Analiz şirketleri IDC ve Canalys, tablet satışlarının ikinci çeyrekte yıldan yıla gerilediğini, Chromebook'ların ise dirençli kaldığını açıkladı. IDC'ye göre küresel tablet satışları %29,9 düşüşle 28,3 milyon adede geriledi.
Apple'ın enflasyonist baskılar karşısındaki direncini koruduğu da dikkat çekiyor. Şirket, %37 pazar payı ile tablet alanında liderliğini korumayı başarırken, satışlarda bir önceki yıla göre %16,8'lik bir düşüş yaşadı. Bu durum, Apple müşterilerinin daha varlıklı alıcılar olarak görülmesi nedeniyle oldukça dikkat çekici, ancak artık onlar da etkilenmiş gözüküyor.
IDC, Apple'ın sahip olduğu varlıklı kullanıcı tabanının, şirketi mevcut düşüşten kurtarmak için rakiplerinden daha iyi bir konumda tutabileceğine inanıyor. Ayrıca Samsung'un yılın ikinci yarısında premium ve büyük ekranlı ürünlerle, üst düzey tablet segmentindeki talebi artırmayı hedeflediğini söyledi.
Küresel ölçekte tablet pazar payının dağılımı aşağıdaki tabloda yer alıyor:
Chromebook tarafında, IDC verileri karıştırarak kötü bir iş çıkarmış. Burada IDC'nin Chromebook'ların biraz gerilediğini, Canalys'in ise satışların biraz arttığını söylediğini belirtmek gerekiyor. IDC tarafından sağlanan verilerde önemli hatalar olduğu için Canalys'in rakamları daha güvenilir gibi görünüyor. Ve bu rakamlar, Chromebook'ların %1.2 artış yaşadığı yönünde.
Chromebook pazarının düşüşe meydan okumasının nedeni olarak, 2. çeyrekte yıllık %69,2 büyüme kaydeden ve pazar payını %16'dan %26,7'ye çıkararak Lenovo, Dell ve Acer'ı geride bırakan HP'yi göstermek mümkün.
Chromebook pazar payının dağılımı şu şekilde:
Canalys'e göre, Chromebook büyümesi eğitim sektöründeki güçlü talepten kaynaklanıyor. UNESCO'nun yakın zamanda teknolojiyi sınıflardan çıkarma çağrısı göz önüne alındığında, Chromebook satışlarının ileride zarar görüp görmeyeceğini izlemek ilginç olabilir.