Elektrikli araçların satış rakamlarına göre, Çin'in önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD, satışlarda Tesla'yı yakalıyor.
Şirket ikinci çeyrek boyunca elektrikli araç satışlarında yüzde 21'lik bir artış kaydetti. Nisan - Haziran ayları arasında toplam 426.039 adet elektrikli araç satışı gerçekleştiren BYD, Tesla'nın aynı dönemdeki tahmini teslimatlarından sadece 12.000 adet daha az araç sattı. Bu da BYD'yi dünyanın lider elektrikli otomobil üreticisi yapma yoluna soktu.
Tesla ise son çeyrekte teslimatlarda yüzde beşlik bir düşüş bildirdi; bu, şirketin ilk kez iki çeyrek üst üste düşüş yaşaması anlamına geliyor.
İkinci çeyrekte 410.831 adet araç üreten şirket 443.956 adet elektrikli aracı sahiplerine teslim etti. Üretim birinci çeyreğe kıyasla 20.000 adetten fazla azaldı. Barclays gibi analistler daha da sert bir düşüş öngörmüşlerdi, bu nedenle bu düşüş bile aslında Tesla için iyi bir haber kabul ediliyor.
O vergiler yıllarca savunulan argümanlara ters
Tesla'nın düşüşünde etkili olan pek çok faktör var, ancak en büyüğü muhtemelen Çin'in uygun fiyatlı ama çok fiyakalı elektrikli otomobilleri. BYD'nin otomobilleri Tesla'ya oranla çok ucuz kalıyor. Yakın zamanda piyasaya sürülen Seagull sadece 10.000 dolardan satışa başlıyor. Elbette şirketin henüz ABD'de pek satışı yok, bu rakamlar Çin ve yakın çevresindeki satışlardan gelen rakamlar. Amerika ve AB de ucuz Çin EV'lerinin akınını engellemek için şimdi yüksek vergilerle bu satışların kendi ülkelerine de ulaşmasını engellemeye çalışıyor.
Ancak yüksek vergiler bizzat ABD'nin yıllarca savunduğu "serbest ticaret" argümanına ters düşüyor ve bu da dünyayı gerdikçe geriyor. ABD Çin ürünlerine yüksek vergiler uygulamaya devam ederse, Apple, Microsoft, Google, Amazon veya diğer ABD şirketlerin de Çin'de ağır vergilerle karşılaşması çok uzun zaman almayacak ki, bu durum 3. Dünya Savaşı tehditleriyle sarsılan dünyanın daha da gerilmesini hızlandıracak.