Twitter, geçtiğimiz hafta Topluluk Notları özelliğini güncelledi. Topluluk Notları, kitle kaynaklı bir moderasyon aracı olarak değerlendirilebilir.
Bu güncelleme ile, Topluluk Notları da artık puanlamaya tabi tutuluyor. Yani Twitter kullanıcıları bir notun faydalı olup olmadığını oylayabiliyor. Dahası, bir algoritma değişikliği ile “daha kaliteli notlar öne çıkarılacak” deniyor ve “az kaliteli notlara katkıda bulunan kullanıcıların engelleneceği” söyleniyor.
Özetle, kulapğa çok acayip gelse de, Twitter'ın kitle kaynaklı doğrulama aracı için artık bir kitle kaynaklı doğrulama aracı var. Sitenin Üründen Sorumlu Başkan Yardımcısı Keith Coleman, bir notun kalitesini belirlemek için, Twitter'ın değil, site kullanıcılarının sorumlu olacağını söylüyor.
Güncellenmiş Topluluk Notları özelliğinin iddia edildiği kadar iyi çalıştığını kanıtlamak isteyen Musk, bazı sahte haberler yayınlayarak "şovuna" başladı. Sosyal medya CEO'su, CNN'e atfedilen üzerinde oynanmış bir başlık yayınladı ve ardından yayınladığı ekran görüntüsü ile, yazdığının gerçek olmadığını belirten bir topluluk notu uyarısını herkesle paylaştı. Musk, "eğer beni düzeltebiliyorsa, Topluluk Notları herkesi düzeltebilir" dedi.
If Community Notes can correct me, then obviously they can correct anyone. This is a good example. They were right to add the label.
— Elon Musk (@elonmusk) November 29, 2022
Algoritma değişikliği duyurusu, Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasıyla başlayan ve haftalarca süren kaosun ortasında, platformun ılımlılık yeteneğini ve güvenilirliğini gösterme girişiminin bir parçası gibi görünüyor. Milyarder şirketi satın aldığından ve iş gücünün içini boşalttığından beri, birçok reklam veren, sitenin yönüne ilişkin göstergeler bekleyerek platformdaki harcamalarını durdurmuştu.
Reklam verenler genellikle markalarının ırkçı hakaretler, siyasi dezenformasyon, neo-Naziler gibi unsurlarla ilişkilendirilmesini istemiyor. Musk'ın dizginlenmemiş bir “özgür konuşma” platformu vizyonu, reklam ortakları olabilecek kişileri korkuttu. Bu ayın başlarında yayınlanan bir rapor, Musk'ın göreve gelmesinden bu yana Twitter'ın en iyi 100 reklam verenin yarısının kaçtığını gösterdi.