"Anti-Facebook" sosyal ağ Ello'nun adını son günlerde duymuş olabilirsiniz. Bugüne dek sayısız sosyal ağın büyük umutlarla açılıp, tutunmayı başaramadığını biliyoruz. Ancak reklamsız bir sosyal ağ olmayı amaçlayan Ello'nun kaderi farklı olabilir.
Tasarım stüdyosu Berger & Föhr, yeni sosyal ağı "Ello, küçük bir sanatçı ve tasarımcı grubu tarafından oluşturulmuş basit, güzel ve reklamsız bir sosyal ağdır" sözcükleriyle tanımlıyor. Başta kaybolup giden diğer sosyal ağlardan farklı bir şey sunmuyor gibi görünse de Facebook'un dur durak bilmeyen reklamlarından sıkılan kullanıcıların, Ello'da aradıklarını bulma ihtimalleri var.
Firma, bilgilerinizi üçüncü parti firmalara satmayacağının da sözünü veriyor. Ello burada elbette isim vermeden de olsa Twitter, Facebook gibi sosyal ağları eleştiriyor. Firmanın reklam olmadan nasıl para kazanacağını muhtemelen merak ediyorsunuz. Ello'nun planı, kullanıcılarına ücretli "özel işlevler" sunmak ve buradan gelir elde etmek. Dolayısıyla Ello, ücretsiz bir sosyal ağdan ziyade Freemium modelini benimseyen bir sosyal ağı çağrıştırıyor.