Killzone ve Gravity Rush gibi sevilen PlayStation serileri geri dönebilir mi? Sony Interactive Entertainment CEO'su Hermen Hulst’un yakın zamanda verdiği bir röportaj, bu ihtimalin masada olduğunu düşündürüyor.
Hulst, Japonya’nın ünlü oyun dergisi Famitsu’ya verdiği demeçte, PlayStation’ın geleceği ve stratejileri hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Röportajda, sevimli platform oyunu Astro Bot’un son dönemdeki başarısı üzerinden, PlayStation’ın uzun süredir atıl durumda olan oyun serilerini canlandırma ihtimali gündeme geldi.
PlayStation'ın Zengin Portföyü
Hulst, bu soruya yanıtında PlayStation’ın geniş fikri mülkiyet portföyüne vurgu yaparak, "Bu portföy PlayStation için büyük bir değer taşıyor" dedi ve devam etti: "Bu nedenle, hem geçmişten gelen IP’leri değerlendirme hem de yeni oyun serileri yaratma fırsatlarını sürekli olarak araştırıyoruz." Hulst’un bu sözleri, kesin bir vaat içermese de eski oyun serilerinin yeniden karşımıza çıkma ihtimalini dışlamıyor.
Başarısız Denemeler ve Geleceğe Yönelik Planlar
Hulst, röportajda PlayStation’ın 2024’teki bazı hayal kırıklığı yaratan projelerine de değindi. Bunlardan biri, lansmanından sadece iki hafta sonra kapatılan çevrimiçi FPS oyunu Concord oldu. Ancak Hulst, bu tür başarısızlıklara rağmen PlayStation’ın çevrimiçi oyun geliştirme stratejisini sürdüreceğini belirtti.
"Tek oyunculu, hikaye odaklı oyunlar her zaman önceliğimiz olacak" diyen Hulst, buna ek olarak canlı hizmet oyunlarına da odaklanacaklarını açıkladı. Başarılı bir örnek olarak, devam eden içerik sağlama modeliyle dikkat çeken nişancı oyunu Helldivers 2’yi gösterdi.
Gelecekteki Projelerden Büyük Beklentiler
Hulst’a röportajda, yaklaşan hangi PS5 oyunlarını heyecanla beklediği de soruldu. Cevap, PlayStation’ın geliştirme aşamasındaki tüm projelerine yüksek bir beklentiyle yaklaştığı oldu. Ancak, özellikle Sucker Punch Productions tarafından duyurulan ve büyük ilgi uyandıran Ghost of Yotei projesinin kendisi için özel bir yere sahip olduğunu belirtti.