Electronic Arts, bir süre önce dağıtımını üstlendiği yeni SimCity'nin, henüz ilk dakikalarından itibaren yaşadığı sorunlar ile uzun zamandır gündemde. Oyuna girdiği gibi uzun sıralarla karşılaşan, girdiği oyundan atılan ve bitmeyen yükleme süreleri ile karşılaşan oyuncular, mutsuzluklarını her seferinde dile getiriyorlar...
Konu hakkında çözüm arayan EA ise, her yıl düzenlenen Amerika içerisindeki en kötü firma etkinliğinde yarı finale çıkmış bulunuyor. Geçtiğimiz yıl, Amerika'nın en kötü firması ödülünün sahibi olan EA ise konu hakkında bir şeyler yapması gerektiğini firmanın COO'su Peter Moore tarafından kabul etti. EA her ne kadar kendisine yapılan bu aşağılayıcı ödülü bir gram takmıyor olsa bile Moore konu hakkında firmanın resmi bloğunda şunları yazdı; "Geçen zaman içerisinde bazı hatalar yaptığımızı kabul eden ilk yetkili benim. Sunucuların erkenden kapanması, oyunların bekleneni vermemesi, yeni fiyatlandırma politikası ve özellikle SimCity'nin çıkışında yaşananlar... Oyunculara bundan çok daha fazlasını vermemiz gerekiyor; bu, kendilerine en büyük borcumuz."
Sorun, SimCity'nin çıkışı ile en üst düzeye ulaştı. Mart ayının 5'inde satışa çıkan oyun, direk olarak EA sunucularına bağlantı gerektiriyordu. Kısa sürede dolup taşan EA sunucuları bu yükü daha fazla kaldıramadı. Sorun yaşayan dijital download'ların ücretlerinin yeniden geri verilemeyeceği ile tavan yapan olay, oyunu satın alanların konu hakkına nasıl bir çözüm sunulacağını beklemeleri ile son buldu. Moor'un son yaptığı açıklamada ise 900,000'den fazla SimCity kullanıcısına bedava bir oyun kodu daha yollanama fikri ortaya atıldıysa da sonucun ne kadar tatmin edici olduğu, firmanın en kötü firma ödülünü ikinci defa almasına ramak kalması ile açıklanabilir.