e-Devlet Kapısı'nda sunulan hizmetlere bir yenisi ekleniyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan düzenleme kapsamında, abone sayısı 200 binin üzerinde olan elektronik haberleşme işletmecilerinin hizmetlerine ait aboneliklerin iptali 26 Ekim'den itibaren e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilecek.
e-Devlet Kapısı'ndan gerçekleştirilen fesih başvurusunun ardından, 24 saat içinde hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmet sağlayıcı tarafından durdurulacak.
Böylece, sabit veya mobil telefon, internet ve kablo TV aboneleri, aboneliğini iptal ettirmek istediğinde, hizmet aldığı işletmeciye yazılı dilekçeyle başvurmak, faks çekmek gibi işlemlerle uğraşmadan "turkiye.gov.tr" adresi üzerinden abonelik iptal başvurusunu yapmış olacak.
BAYİLERE GİTME ZORUNLUĞU ORTADAN KALKACAK
Abonelerin fesih başvurusu için dilekçe vermek amacıyla hizmet sağlayıcıların bayilerine gitme zorunluluğu, özellikle yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde vatandaşların sorun yaşamasına sebep oluyordu. Bu uygulama sayesinde aboneler, iptal taleplerini e-Devlet'ten insan teması olmadan yapabilecek.
İşletmeciler, abonelerin nakil, devir, hat dondurma gibi talepleri mevcutken e-Devlet Kapısı üzerinden fesih başvurusu gelmesi halinde bu başvuruyu yerine getirmekle de yükümlü olacak.
e-DEVLET ABONELİK İPTALİ NASIL YAPILIR?
Peki, e-Devlet'ten abonelik iptali nasıl yapılır? Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan adım adım e-devletten abonelik iptali işlemini şöyle anlattı:
- Aboneliklerinizi kontrol edin.
- Kişisel bilgilerinizi doğrulayın.
- Feshetmek istediğiniz aboneliğinizi seçin.
- Fesih başvuru nedeninizi doldurun.
- Abonelik fesih belgesini imzalayın.
- Fesih işleminiz tamamlandı.
Abonelik Fesih için;
??https://t.co/OyiGmlu3y91??Aboneliklerinizi kontrol edin.
— Dr. ÖMER FATİH SAYAN (@ofatihsayan) October 26, 2020
2??Kişisel bilgilerinizi doğrulayın.
3??Feshetmek istediğiniz aboneliğinizi seçin.
4??Fesih başvuru nedeninizi doldurun.
5??Abonelik fesih belgesini imzalayın.
6??Fesih işleminiz tamamlandı. pic.twitter.com/snLE1XXppC
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir. Bunun yanı sıra üzerinde "e-Devlet Kapısı şifresi almaya yetkilidir" ibaresi olan vekalet ya da ilgili adli birimlerce temin edilmiş vesayet belgesi aracılığıyla da PTT şubelerinden şifre temin edilebilmektedir.
e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.
E-DEVLETE GİRİŞ YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ
ŞİFRE UNUTULUNCA NE YAPILABİLİR?
Daha önce cep telefonu numaranızı www.turkiye.gov.tr'ye kaydedip, doğruladıysanız, PTT'ye gitmeden yeni bir şifre oluşturabilirsiniz.
Mobil imza veya elektronik imza kullanıcısı iseniz bunlardan biri ile de sisteme giriş yapabilir, dilerseniz şifre oluşturabilirsiniz.