Dünya’nın uçak taşıma kapasitesine sahip en büyük jeti hipersonik roketle güçlendirildi. Stratolaunch program ve operasyonlardan sorumlu başkan yardımcısı Brandon Wood, verdiği demeçte, "Bu, Talon fırlatma sistemimizin ilk entegre uçuş testidir" dedi ve devam etti: “Hipersonik test ortamımız için buradan daha karmaşık ve kesinlikle daha üretken uçuşlara geçeceğiz.”
Rusya'nın Ukrayna'yı işgalinde trajik bir şekilde yok olan “Mriya” kod adlı Antonov-225, teknik olarak şimdiye kadar yapılmış en büyük uçak iken (ağırlık ve gövde uzunluğu dahil olmak üzere uçağın genel boyutları açısından), konu kanat açıklığı olduğunda Stratolaunch kesinlikle rakipsiz. Uçağın bir futbol sahası uzunluğu olan 117 metre kanat açıklığı var, yani gerçekten bu uçağın uçabilmesi bile dikkat çekici.
Böyle bir devi gökyüzüne havalandırmak için şirket, Talon-A'yı taşırken 226.796 kilogram ağırlığı maksimum 11.000 metre yüksekliğe taşıyan en az altı 747 jumbo jet motoruna sahip.
Modern uçak tasarımında büyük bir başarı olsa da, aslında burada yıldız uçak değil. Asıl önemli nokta, farklı yükleri gerçekçi hipersonik koşullarda test etmek için kullanılan Talon-A. Hipersonik uçaklar hem savaş hem de barış koşullarında çok önemli uygulama alanlarına sahip. bu sistemler için güvenilir ve tekrar kullanılabilir test platformları büyük ilgi görüyor.
Stratolaunch ve Talon-A şimdi Aralık ayında bir düşme testine girecek ve eğer başarılı olursa Talon-A-1 2023'ün başlarında piyasaya sürülecek. Bunu takiben, sonraki hipersonik test modelleri (TA2 ve TA3) sahaya sürülecek.