Gizlilik odaklı arama motoru DuckDuckGo'nun başrolde olduğu Microsoft skandalı gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Güvenlik ve gizlilik odaklı bir firma olan DuckDuckGo kullanıcıların aramalarını ve davranışlarını izlemediğini, bu verileri özelleştirilmiş reklamlar için kullanmayacağını söyleyerek pazarda pay elde etden bir isim. Ancak Microsoft ile gizli bir anlaşması olduğu haberleri sonrasında itibarını bir miktar kaybettiği bir gerçek.
Doğal olarak bu durum, rakiplerinin de tepkisini çekiyor. Brave CEO'su Brendan Eich, DuckDuckGo’nun Microsoft izleyicilerine eklenen URL parametreleri aracılığıyla üçüncü taraf çerez engellemelerini atlamalarına izin verdiğini söyleyerek, rakibini savunmasında doğruları söylememekle suçladı. DuckDuckGo, bu anlaşmanın sadece mobil tarayıcı için geçerli olduğunu, arama motoru ile ilgisinin bulunmadığını söyleyerek kandini savunmaya çalışmıştı.
Eich'in açıklamasında şu sözler dikkat çekiyor: "İzleyiciler, siteler arasında kimliğinizi belirlemek için URL sorgu parametrelerine tanımlayıcılar ekleyerek çerez engellemeyi aşmaya çalışıyor. DuckDuckGo'nun tüm bunları çok iyi bildiğine eminim. Örneğin, DuckDuckGo, Google'ın gclid ve Facebook'un fbclid parametrelerini siliyor. Ancak aynı şeyi Microsoft’un msclkid parametresi için yapmıyor."