Dört yanımız onlarla dolu!

MS'i sadece yazılım devi, Google'ı ise sadece internetin kralı mı sanıyorsunuz? O eskidendi...

Nereye baksak onlar var!

Dünya devi şirketler işe başladıkları alanda kalmıyor. Yeni ürün ve hizmetler ile yayılan büyüyen ve birbiriyle rekabet eden devler, bakın neler yapıyor ve gelecekte neler yapacak...

Google
İşe arama hizmeti sunarak başlayan Google, reklamlar üzerinden milyarlarca dolar kazanıyor.

Mobil yazılım ve donanım alanına da yönelen Google, mobil sistemler için Android işletim sistemini geliştirdi. Bu işletim sistemi hem cep telefonlarında, hem de netbooklarda kullanılacak. Chrome OS işletim sistemiyse ağırlıklı olarak netbook ve dizüstü bilgisayarlar için geliştiriliyor.

Google Docs ile Microsoft'un Office paketine ücretsiz online bir alternatif getirdi. Masaüstü yazılımları, online alternatifler ile zorluyor.

HTC ile anlaşarak markasını taşıyan Nexus One'ı piyasaya süren Google, cep telefonu piyasasına ciddi bir biçimde yöneldi. Ancak müşteri hizmetlerinin zayıflığı bu alanda önündeki en büyük engel.

Microsoft neler yapıyor?

Microsoft neler yapıyor?
Windows ile başladı

Microsoft
Herkesle rekabet içerisinde olan yazılım devi, masaüstü bilgisayarlar için geliştirdiği Windows işletim sistemi ve farklı kelime işlem, sunum, hesap vb yazılımlarını birleştiren Office paketiyle kazanıyor.

Masaüstünde, internette, bulut bilgi işlemde, cep telefonlarında, oyun konsollarında kısacası her yerde girişimleri var. Bing arama hizmeti yükseliyor ancak Google'ı geçmesi çok zor. Öte yandan Windows Mobile'ı geliştiriyor ancak bu alanda da Apple, Google, Nokia, RIM vb markalar karşısında güçlü rekabet oluşturuyor. Yeni mobil işletim sistemlerine hız vermesi gerekiyor.

Microsoft'un Windows 7'den önce geçtiğimiz yıl imza attığı en büyük başarı Xbox 360, Live ve genel olarak oyunlar oldu.

Facebook'a da yatırım yapan şirketin sosyal ağlar alanında yapacak çok işi var. Öte yandan Windows Live Messenger'ın popülaritesi de azalmıyor.

Apple'ın durumu

Apple'ın durumu
Apple kült markalara imza attı

Apple
Mac bilgisayarlar ile başarılı olan Apple'ın bugün pek çok kült markası var. iPod müzik devrimi, iPhone cep telefonu devrimi ve iTunes da başarılı bir online müzik satın alma hizmeti sunuyor. Apple App Store geliştiricilere de, Apple'a da çok iyi para kazandırıyor. Son olarak da iPad geldi...

Snow Leopard işletim sistemi de başarılı olan Apple, 34 milyar dolar peşin para ve yatırıma sahip. Kendi donanımı üzerinde, kendi yazılımlarını kullanması, uyumlu, istikrarlı ve tarz sahibi ürünlerle kendini farklılaştırmasını sağlıyor.

Apple, donanım ve yazılım ile online hizmetleri birleştirerek hepsinin birbirine faydalı olmasını sağlıyor ve müşterilerini kendi kapalı habitatında tutuyor ve bu işten çok karlı çıkıyor.

Ancak bütün ürünlerinin çok başarılı rakipleri var ve Apple, çeşitlilikte herkesten zayıf kalıyor. Google ya da Microsoft gibi devlerin çok çeşitli ürün ve hizmetleri çok daha geniş kitleler ile buluşuyor. Apple'ın online arama gibi alanlarda büyük yatırımlar yapması gerekebilir.

Yahoo'nun geleceği

Yahoo'nun geleceği
Evliliğin ardından

Yahoo
Dünyanın en tanınmış arama motorlarından olan Yahoo'nun da temel geçim kaynağı reklamlar oluyor.

Geçtiğimiz yıl pek bir atılım yapmayan, yeni ürün ve hizmetler sunmayan bu şirket ne yapmayı planlıyor merakla bekleniyor. Yahoo News 1 numaralı haber sitesi olurken, Flickr da online fotoğraf yayınlayanların gözde sitelerinden biri olarak büyümeyi sürdürüyor.

Online aramada Microsoft ile yaptığı anlaşmanın etkileri de takip ediliyor. Ancak internetin cep telefonlarına kaymasıyla birlikte, Yahoo'nun da bu alanda yer alıp almayacağı henüz bilinmiyor.

Sadece bu tabloya bakarak geleceği görebilirsiniz!

New York Times'ın yayınladığı bu tablo, baştan beri anlatmak istediklerimizi aslında kolayca anlamamızı sağlıyor. İşte o tablo:

Sadece bu tabloya bakarak geleceği görebilirsiniz!

Okuyucu Yorumları