Analiz firması IDC, güçlenen ABD dolarının üçüncü ve dördüncü çeyrekte giyilebilir cihazların satışlarına olumsuz etki yapacağını söylüyor. Bu da 2022 yılının geri kalanının şirketler için pek de iyi geçmeyeceği anlamına geliyor. Ancak IDC, özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde insanlar cihazlarını değiştirmeye çalıştıkça 2023'ün daha iyi bir yıl olacağını ön görüyor.
IDC Mobilite ve Tüketici Cihazları araştırma müdürü Jitesh Ubrani, şirketlerin bu yılki durumu hakkında şunları söylüyor: “Apple, Samsung ve Google gibi şirketler, daha fazla premium akıllı saati piyasaya sürmeleri şu an için talihsiz bir durum. Bazı yeni ürünlerin fiyatları önceki nesil ile aynı kalsa da ABD dolarının gücü, dünya çapında yerel para birimlerinde satın almayı zorlaştırıyor.”
IDC'ye göre giyilebilir ürünler, kulaklıklar, saatler, bileklikler ve birkaç diğer kategoriyi içeriyor. İkinci çeyrekte, saatler bir miktar büyüme kaydetti, ancak bileklikler ve diğerleri keskin bir şekilde düştü. Gelecek yıl aynı dönemde, bu yıla göre çok daha az düşüş görecek olan bileklikler dışında diğer kategorilerin büyümesi bekleniyor.
İlk beş oyuncuda değişen bir şey yok
Bu ürünleri satan şirketlere baktığımızda, ilk beşin değişmediğini görüyoruz. Liste Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei ve Imagine Marketing'den oluşuyor.