Yeni bir araştırmaya göre neredeyse bir düzine ülkedeki dizel araçlar, laboratuvar testlerinin tahminlerinden %50 daha fazla nitrojen salınımı yapıyor. Tahmin edilen ve gerçek salınım arasındaki fark sadece atmosferin daha fazla kirlenmesine sebep olmakla kalmıyor, ayrıca 2015 yılında yaklaşık 38.000 erken ölüme de sebep oldukları düşünülüyor.
Araştırmacılar, on bir bölgedeki araçların egzoz borularından çıkan salınımları incelediler: Avustralya, Brazilya, Kanada, Çin, Avrupa Birliği, Hindistan, Japonya, Meksika, Rusya, Güney Kore ve ABD. Laboratuvarlar, arabaların kamyonların ve diğer salınım kaynaklarının 9.4 milyon ton nitrojen oksit (NO) ürettiklerini tahmin etmekteydiler ancak araştırmacılar gerçek miktarın tahmin edilenden 5 milyon ton daha fazla olduğunu buldular.
Ne yazık ki bunun büyük bir sürpriz olduğu söylenemez. Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırma, tüm modern dizel arabaların %97'sinin yasal sınırlardan daha fazla NO ürettiğini bulmuştu. Geçtiğimiz gün Nature dergisinde yayımlanan araştırmada da bu fazladan salınımın 2015 yılında 38.000 erken ölüme sebep olduğunu belirtmekte. Devam eden davalar ve oluşan kötü görüntü en azından Volkswagen'in dizel araçlarını onarmasına ve yeni elektrikli modellere yönelmesine sebep oldu.
Belirtilen 38000 ölümün sadece 1100 adeti ABD'de yer almaktaydı ve büyük bir kısmı Çin, Hindistan ve Avrupa Birliği'nde bulunmaktaydı...