Disney, 2022'nin dördüncü çeyreğine ilişkin mali sonuçlarını kısa süre önce açıkladı. Şirket, Disney+ akış hizmeti için bir önceki çeyreğe göre 2,4 milyon abone kaybı yaşadığını, toplamda 161,8 milyon aboneye sahip olduğunu belirtti. Bu, akış hizmetinin 2019 yılında yayına başladığından beri ilk kez abone kaybı yaşadığı anlamına geliyor.
Disney, abone düşüşünün temel olarak Hindistan'da ve Güneydoğu Asya'nın bazı bölgelerinde sunulan üst düzey bir akış hizmeti olan Disney+ Hotstar abonelerindeki düşüş kaynaklı olduğunu söylüyor. Forbes'in belirttiği üzere Disney, Hindistan'daki popüler bir kriket ligi olan Hindistan Premier Ligi'nin yayın haklarını geçtiğimiz yıl kaybetti. Bu, Disney'i Disney+ Hotstar için büyüme tahminlerini düşürmeye zorladı. Şu anda, hizmetin 57,5 milyon abonesi var ve önceki çeyreğe göre 3,8 milyon azalmış durumda.
CNBC aracılığıyla bildirildiği üzere, Disney+'ın abone kaybı, Disney'in 2024 mali yılı sonuna kadar 215 milyon ila 245 milyon abone olarak belirtilmiş olan hedefine ulaşmasını zorlaştıracak.
Bu gerilemeye rağmen, Disney+ abonelikleri ABD ve Kanada'da 200.000 adet arttı. Şirketin diğer yayın hizmetleri Hulu ve ESPN+ abone sayısı ise sırasıyla 800.000 ve 600.000 arttı. Şirketin dördüncü çeyrekteki geliri de %8 artışla 23,5 milyar dolara yükseldi ve analistlerin 23,3 milyar dolarlık beklentilerini zorla da olsa geçmeyi başardı.
Disney, Disney+ karlılığını sağlamak için, 7.000 çalışanı etkileyecek önemli bir yeniden yapılanma ve işten çıkarmalar planlıyor. Bu sayı, şirketin küresel işgücünün %3'üne denk geliyor.
Disney CEO'su Bob Iger, gelir duyurusu sırasında “Dünya çapındaki çalışanlarımızın özverisine büyük saygı duyuyorum ve takdir ediyorum” dedi ve devam etti: “Bugün karşı karşıya olduğumuz zorlukları ele almak için bu gerekli olsa da, bu, benim kolaylıkla verdiğim bir karar değil.”