Microsoft'tan DirectX 12 ile ilgili birbiri ardına bombalar geliyor. Kısa bir süre önce Windows 7 işletim sistemi kullanan oyun severlerin DirectX 12 desteği alabileceğini açıklayan Microsoft, şimdi de DirectX 12 özelinde yeni bir duyuru daha paylaştı. Microsoft'un DirectX Geliştirici Blogu'nda yayınlanan yazıya göre, artık DirectX 12 ile Variable Rate Shading desteği sağlanacak.
Variable Rate Shading, oyunlarda gölge efektleri üzerinde performans artışı gösteren bir özellik. Variable Rate Shading API'si ile beraber özellikle oyunlarda oluşturulan gerçek zamanlı gölgelendirme oranı üzerinde iyileştirme sağlanıyor. Bununla beraber bu efekti sağlamak için ekran kartı üzerindeki yük de hafifletilmiş oluyor.
Yukarıdaki görüntü, tek bilgisayar donanımı tarafından VRS açık ve kapalı olarak 2 kez render edilmiş. Çizginin her iki tarafındaki görsel kalitenin aynı olduğu görülüyor. Fakat Variable Rate Shading API'si kullanılarak render edilirken, görüntü yüzde 14 oranında daha hızlı oluşturulmuş. İki görüntü arasında ise görsel açıdan bir fark yok.
Kısacası Variable Rate Shading ile beraber güçlü GPU kullanan oyun severler daha akıcı bir oyun deneyimi elde edebilecekken, daha düşük performanslı ekran kartı sahipleri de gölgelendirme oranındaki kalite kazanımı sayesinde yüksek görüntü kalitesi sağlayabilecekler. Ekstra performans ve daha iyi bir görsel kalite sağlayan Variable Rate Shading, yakında NVIDIA Turing ekran kartlarından başlayarak oyun severlerle buluşturulacak. AMD tarafından ise şimdilik bu konuda bir ses yok.