Araştırma raporlarına göre YouTube, Netflix, Amazon Prime, Hulu gibi küresel dijital yayın platformlarının izleyici sayısı hızla artıyor. Temmuz verileri de bunun net bir ispatı.
Temmuz ayı rakamlarına göre, dijital yayın hizmetlerindeki izlenme oranı, tüm TV izlemelerinin yüzde 41,4'üne ulaştı. Bu oran tarih boyunca ulaşılan en yüksek rakamı işaret ediyor. Yani dijital yayın servisleri hem normal TV yayınlarınıi hem de kablolu TV yayınlarını geride bıraktı. Haziran ayında kırılan rekor böylece daha da ileri bir orana taşınmış oldu.
YouTube'un başarı öyküsü
Temmuz raporundaki bir diğer büyük başarı öyküsü ise YouTube'a ait. Popüler video platformu aylık TV izlenmelerinin yüzde 10'unu oluşturuyor. Üstelik bir dijital yayın servisi ilk kez çift haneli bir paya ulaştı. Diğer birçok yayın hizmeti de Temmuz ayında izlenme payı açısından kendi rekorlarını kırdı: Disney+ yüzde 2,1'lik bir izlenme payına yükselirken Roku Channel yüzde 1,6'ya ulaştı.
Temmuz ayındaki rekor kıran performanslardan çıkarılabilecek birkaç sonuç var. Öncelikle, The Gauge yalnızca TV ekranında gerçekleşen izlemeyi takip ediyor, yani mobil veya dizüstü bilgisayar izlemesi dahil değil. Pek çok insanın telefonda, tablette veya PC üzerinde dijital kanalları yoğun şekilde izlediğini biliyoruz. Dolayısıyla, dijital kanalların izlenme oranının çok daha büyük olduğunu düşünebiliriz.
Araştırma hakkındaki önemli bir detay da, Temmuz ayının ilk haftasında yayın platformlarındaki 10 farklı programın 1 milyar dakika izleme süresini aşarak bir başka rekora imza atmış olmaları.
Dijital kanallarda milyar milyar dakika izlenme
Yedi farklı yayın şirketinin programları bu listede yer aldı ve bu programlar geniş bir tür ve izleyici yelpazesini kapsıyor. Netflix'in aksiyon filmi Beverly Hills Cop: Axel F, 1 Temmuz ve 7 Temmuz tarihleri arasında 2,05 milyar dakika izlenme elde etti. 1,5 milyar dakikadan biraz az izlenen Suits (Peacock ve Netflix'te mevcut) dizisi ikinci sırada yer aldı. Max kanalında yayınlanan House of the Dragon, Netflix/Paramount+ kanalında yayınlanan Your Honor ve Hulu kanalında yayınlanan The Bear, her biri o hafta boyunca 1,2 milyar dakikadan fazla izlenerek ilk beşi tamamladı. Başka bir deyişle, yayıncılıkta bir sonraki patlamanın dijital platformlarda gerçekleşeceği artık net bir şekilde görülüyor.