TikTok, herkesin bir TikTok videosunu indirip başka bir sosyal medya ağında yayınlayabilmesi ile Instagram Reels’e göre önemli bir avantaj elde etmişti. Bu özellik, yeni kullanıcıları platforma çekmeye yardımcı oluyordu. TechCrunch tarafından tespit edildiği üzere, Instagram CEO'su Adam Mosseri’nin yeni yayın kanalları özelliğini kullanarak yayınladığı bir gönderisine göre Instagram da nihayet bu yeteneği kazanıyor.
Bu özellik şimdilik yalnızca ABD’deki mobil cihazlarda ve yalnızca genel ve özel olmayan hesaplarda kullanılabiliyor. Ayrıca, herkese açık hesapları olan kullanıcılar, Reels’lerinin indirilmesini engelleyen bir ayar seçeneğine de sahip olacak. Özelliği kullanmak için, belirli bir Reel için “Paylaş” simgesine dokunup “İndir”i seçebilirsiniz.
Mosseri tarafından yayınlanan ve üstte görebileceğiniz bir görsel, indirilen Reels’in tıpkı TikTok’ta olduğu gibi Instagram logosu ve hesabın adını içeren filigranla işaretleneceğini gösteriyor. Ayrıca YouTube da, muhtemelen kısa video özelliğine dikkat çekmenin bir yolu olarak, masaüstünde oluşturulan Shorts videolarına filigran eklemeye başladı.
Artık Instagram da aynı yolu izliyor gibi görünüyor ve muhtemelen bunu insanların diğer sosyal medya ağlarında Reels’i görmesini sağlamanın bir yolu olarak görüyor. Yine de, rakip platformlardan gelen videoları platformunda barındırmak için ek bir çaba göstermiyor. Meta’nın sosyal medya platformu, TikTok ve diğer kaynaklardan gelen videoların yüklenmesine izin veriyor, ancak algoritmalarında yapılan düzenlemeler, 2021’den itibaren rakiplerinin filigranlı videolarının öne çıkarılması seçeneğini durdurdu.