Siber saldırganlar genellikle kimlik avı saldırılarında önemli markaları taklit etme yolunu tercih ediyorlar. Peki bu alanda en çok kullanılan marka hangisi? Yapılan araştırmada, bunların başında DHL’in olduğu not ediliyor.
Check Point tarafından Temmuz ve Eylül 2022 arasında tehdit araştırmalarına istinaden yayınlanan yeni rapor, tüm kimlik avı girişimlerinin neredeyse 4’te birinin (yüzde 22) kargo şirketi DHL'i taklit ettiğini ortaya koyuyor.
Listenin ilk 10 sırası şu şekilde:
- DHL (22%)
- Microsoft (16%)
- LinkedIn (11%)
- Google (6%)
- Netflix (5%)
- WeTransfer (5%)
- Walmart (5%)
- Whatsapp (4%)
- HSBC (4%)
- Instagram (3%)
Kimlik avı saldırılarında siber suçlular, insanların içeriği gerçekten açmasını sağlamak amacıyla meşru bir markadan geliyormuş gibi görünmesi ve hissettirmesi için bir e-posta (veya SMS mesajı veya başka herhangi bir iletişim biçimi) hazırlar. Hazırlanan bu e-postada , kullanıcıların e-postayı açması için olabildiğince inandırıcılık ve merak duygusu yaratmaya oynayan siber saldırganlar, bu yöntemle çoğu zaman da maalesef başarılı oluyor.
Uzmanlar, küresel lojistik ve nakliye devi DHL'in kimlik avı saldırılarında en çok taklit edilen marka olduğu ve çoğu suçlunun insanların giriş verilerini, ödeme bilgilerini ve hatta paralarını çalmaya çalışırken markanın adını ve logosunu kullandığı konusunda uyarıyor. Bu nedenle eğer olur da size de DHL logolu bir e-posta gelirse, açmadan önce dikkat etmenizde fayda var.