McDonald's'ın Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Şefi'nin, diğer reklamcılara Elon Musk'ın ifade özgürlüğü adına durmak bilmeyen paylaşımlarının "ırkçılığı sürdürdüğünü" söylediği bildirildi. Yönetici ayrıca Twitter CEO'sunun neden olduğu genel kaos ve fast food zincirinin markası için oluşturduğu tehdit konusunda da endişeli.
Bu açıklamalar bu hafta Musk'ın hızla kaçan reklam verenleri Twitter'a dönmeye ikna etmeye çalışacağı büyük bir pazarlama konferansı öncesinde yapıldı. Musk'ı zorlu bir mücadele bekliyor gibi görünüyor.
Bahsi geçen yönetici olan Tariq Hassan, Semafor tarafından ortaya çıkarılan ve sızdırılan bir e-posta yazışmasında, "[Musk'ın] başarısını ve kişisel mali kaynaklarını ifade özgürlüğü kisvesi altında gündemi ilerletmek için kullanma isteği, birçok topluluk için ırkçılığı sürdürüyor ve bu da topluluklarına yönelik doğrudan tehditlere ve hepimizin endişe duyması gereken bir marka güvenliği tehlikesi potansiyeline yol açıyor" diye yazdı ve devam etti: "Dahası, markamızın platformlardaki yatırımlarını yöneten hepimizin, satın alma sonrasında, nesnel olarak sadece kaostan sorumsuzluk anlarına kadar değişen bir durumu yönetmesi gerekiyor."
Sızdırılan e-posta dizisinde McDonald's, Colgate-Palmolive ve Albertsons marketler zincirinden yöneticiler de yer alıyor. Bu yöneticiler, "Possible" konferansına ev sahipliği yapacak olan MMA Global'in yönetim kurulu üyeleri. Colgate-Palmolive başkan yardımcısı ve tüketici deneyimi genel müdürü Diana Haussling, Hassan'ın bazı düşüncelerini yineliyor ve "Elon Musk'ın zararlı ve genellikle ırkçı söylemi" hakkındaki endişelerini dile getiriyor.
Haussling, "İfade özgürlüğünün ve girişimciliğin büyük bir destekçisi olsam da, bu tür nefret söylemlerinin etkisini görmezden gelemeyiz," diye yazdı ve ekledi: "Özellikle de siyahi bir kadın olarak bunu görmezden gelemem."
Albertsons'ın perakende medyadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Kristi Argyilan ise Musk'ın konferansta yapacağı akıldışı hareketlerin ya da açıklamaların grubun itibarına kötü yansıyabileceği endişesini dile getirdi. E-posta dizisinde yer alan Twitter'ın küresel satış ve pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Musk'ı savunmadı ve bunun yerine her bir yöneticinin patronuyla ayrı ayrı görüşmesini önerdi.