Deepfake görüntülerin kral ve kraliçeleri belli oldu

McAfee, en çok deepfake görüntüleri oluşturulan ünlülerin geniş bir listesini yayınladı. Listenin başındaki isim, muhtemelen kimse için sürpriz olmadı.

Deepfake görüntülerin kral ve kraliçeleri belli oldu

Sosyal medyada sahte olduğunu rahatlıkla tahmin edebileceğiniz, bir ünlünün direkt olarak kameraya bir ürün hakkında konuştuğu, ancak tuhaf gözüken videolar görmüş olabilirsiniz. Konuşulan kelimeler ve ağız hareketleri tam olarak uyumlu olmuyor veya bu ünlü hiç duymadığınız, şüpheli bir ilacı satmaya çalışıyor olabilir.

Bu videolar hakkında şüpheci olmakta kesinlikle haklısınız. Yapay zeka teknolojisi sayesinde, ünlüler her türlü dolandırıcılık için yapay zeka deepfake videolarında ve görüntülerinde kullanılıyor ve aslında hiç desteklemedikleri ürünleri pazarlıyor gibi gözüküyorlar. Bu yüzden siber güvenlik şirketi McAfee, geçtiğimiz yıl deepfake için en sık kullanılan ünlüleri içeren yeni bir liste yayınladı.

Deepfake'in bir numarası: Scarlett Johansson

Listenin başında, OpenAI’nin AI asistan teknolojisi için sesini kullanmasına izin vermeyen ve hatta bu konuda dava bile açabileceğini söyleyen Scarlett Johansson yer alıyor. Listedeki diğer büyük isimler arasında Kylie Jenner, Taylor Swift ve Tom Hanks de bulunuyor. Hanks, Ağustos ayında Instagram'da yapay zeka sahtekarlarının ilaç satmak için kendi benzerliğini kullandığı konusunda uyarıda bulunan bir paylaşımda bulunmuştu.

McAfee’nin oluşturduğu listenin geri kalanında Anya Taylor-Joy, Sabrina Carpenter, Sydney Sweeney, Blake Lively, Johnny Depp, Addison Rae bulunuyor.

McAfee, yapay zeka geliştikçe, neyin deepfake neyin gerçek olduğunu söylemenin giderek zorlaşacağı konusunda uyarıyor. Bu nedenle, insanların dikkatli olmaları ve sosyal medya akışlarında sözde bir ünlünün desteği belirdiğinde bazı eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları gerekecek.

McAfee’nin Tehdit Araştırmaları Başkanı Abhishek Karnik, yayınlanan bildiride, “Ünlü haberlerinin günlük konuşmaların bir parçası olduğu ve bir düğmeye tıklayarak erişilebildiği bir zamanda, insanlar genellikle çevrimiçi güvenlikten çok rahatlığa öncelik veriyor ve ünlü içerikleri veya ilgili malları vaat eden şüpheli bağlantılara tıklıyorlar” dedi ve ekledi: “Ancak gerçek olamayacak kadar iyi gözüküyorsa, bir kez daha incelemekte fayda olabilir. Siber suçlular daha ikna edici dolandırıcılıklar oluşturmak için gelişmiş yapay zeka araçlarını kullanırken, riskler artıyor ve ünlü isimleri meraklı tüketiciler için mükemmel bir yem. Bu nedenle, insanların dikkatli olmaları ve tıklamadan önce iki kez düşünmeleri gerekiyor.