Call of Duty denildiği zaman sizin aklınıza ne geliyor bilmiyoruz ama bizim gözümüzde ilk canlanan sahne, Normandiya sahilinde, sadece birkaç yıl önce izlediğimiz Er Rayn'ı Kurtarmak filmindeki olayları birebir yaşadığımız koşuşturmadan başkası değil... Tabii bu çok geçmişe uzanan bir hikaye ama sonuçta bir ismin belleklerde ettiği yer, günümüzdeki kullanıcı kesimi için büyük önem arz eder. İlk oyunu ile tek kişilik senaryo bazlı İkinci Dünya Savaşı yapımları arasında resmen zirveye oturan efsane yapım, ikinci oyunu ile daha çok multiplayer odaklı bir hal almıştı.
Zaten döneminde üretilen Battlefield ve benzeri birçok oyun, özellikle Half-Life ve Counter Strike'ın etkisiyle, daha çok multiplayer özellikler üzerinde çalışmaktaydı. Gel zaman git zaman, Call of Duty serisinin onuncu ana oyununa gelmiş bulunuyoruz; Call of Duty: Ghosts. Yine Infinity Ward tarafından geliştirilen oyunun dağıtımcılığını Activision üsteniyor. Ghosts da tıpkı birçok oyun gibi PS3, Xbox 360, PC, PS4, Xbox One ve Wii U platformlarının tümünde boy gösteriyor. Son yıllarda Battlefield ile olan rekabet ortamıysa, bu yıl da tüm hızıyla devam etmekte. Bizler de Chip Online ekibi olarak bu rekabet ortamının içerisine attık kendimizi ve her iki oyunu da deneyim ettik. Lafı daha da uzatmadan sizleri yazının devamına alalım şöyle...
Tek kişilik senaryoya geri dönüş
Malumunuz CoD: Ghosts da bir FPS, zaten aksi düşünülemezdi. Hal böyle olunca yıllardır tartışması yapılan tek kişilik ve multiplayer mod kavgasına birazcık değinmek lazım. Özellikle kopya oyun endüstrisinin önü kesilemez şekilde büyümesinin ardından hem CoD hem de Battlefield oyunlarını olabildiğince online ortamlara taşımayı uygun gördüler. Hal böyle olunca da tek kişilik senaryolar giderek kısalmaya, neredeyse yok olma halini aldı. Oysaki her iki yapımın da tek kişilik senaryosunu takip etmek isteyen büyük ölçüde oyun sever bulunuyordu. İşte CoD: Ghosts bizden ilk artısını tek kişilik senaryoya yaptığı yatırımı ile almayı başarmış durumda. Logan Walker'ı kontrol ettiğimiz senaryo boyunca Logan'nın babası olan Elias Walker ve astronot Baker ile bolca etkileşim halinde bulunuyoruz. Senaryo gereği Amerika Birleşik Devletlerinin tamamen yok olduğu bir dönemde yaşıyoruz. Oyunun başlarında tam olarak adlandıramadığımız bir güç tarafından düzenli olarak yok edilen ülkede biz de Ghost isimli özel bir ekibe üyeyiz. Özetle oyun boyunca Ghost ekibinin başından geçenleri deneyim ediyor ve onlar gibi yaşıyoruz. Tüm olaylar içerisindeyse Rorke isimli bir şahıs büyük önem arz ediyor. Spoiler vererek oyunun genel yapısını ortaya çıkarmak istemiyoruz ama bu ismi iyi takip etmenizi önermeden de geçemeyeceğiz.
Yenilikleri ile dikkat çekmeyi başaran bir oyun
CoD: Ghosts'un en önemli özelliklerinden ve an itibariyle birçok FPS oyunun yarış halinde olduğu konu tabii ki multiplayer. CoD: Ghosts da tüm hazırlık süresi boyunca yeni fikirler üretmekten geri kalmamış ve karşımıza envai çeşit yenilik ile çıkmış. Bunların en başında custom karakter yaratma yer alıyor. Yani alıştığımız gibi direkt olarak bir sınıf seçme durumu söz konusu değil. Onun yerine "Create A Soldier" sistemi getirilmiş ve bu sayede tamamen bize özel, her bir özelliği ile diğerlerinden ayrılan bir karakter yaratmamız mümkün kılınmış.
Karakter yaratma menüsüne geldiğinizde uzunca bir süre harcayacağınızın garantisini verebiliriz zira karakterin kafasından gövdesine, vücudundan kullanabileceği farklı silahlara kadar yüzlerce değişik kombinasyon yapmamız işten bile değil. Listemizde 10 adet seçilebilecek asker bulunuyor. Başlangıçta bunlardan sadece ilkini seçebiliyoruz. Kalan dokuz adet asker için Squad Point harcamamız gerekmekte. Loadout kısmına geldiğimizdeyse başlangıçta açık olan üç adet loadout görüyoruz ve yine biz ilerledikçe kazandığımız squad point'lerimizle üç tane daha satın alabiliyoruz. Her bir loadout altı farklı bölmeye ayrılmış durumda...
Farklı silahlar, farklı yetenekler ve daha nicesi!
İlki Primary olarak karşımıza çıkıyor. İsminden de anlayacağınız üzere, en çok kullanacağımız silah grubunu burası oluşturuyor. Toplamda sekiz adet primary silah kategorisi bulunmakta ve her primary silah kendi içerisinde üç adet eklentiye olanak sunuyor. Secondary kısmındaysa daha ziyade tabanca ya da roket gibi, farklı silah kategorileri yer alıyor. İşin iyi tarafı, eğer secondary silah seçmezsek, fazladan bir adet perk slotuna sahip olmamız. Lethal kısmındaysa genelden fırlatılabilir silahlar bulunuyor; misal el bombası ya da bıçak gibi. Tactical bölümünde daha ziyade göz yaşartıcı bomba, gaz bombası gibi rakibi şaşırtacak cihaz türevlerinin yanı sıra, Motion Sensor ve oyuna yeni eklenen 9-bang de mevcut. Anlayacağınız loadout'un fazla olması, bizlerin daha farklı şekillerde asker yaratmasına ön ayak oluyor.
Gelelim az önce adından bahsettiğimiz Perk kısmına. CoD: Ghosts içerisinde toplamda 35 adet Perk bulunuyor ve bize göre hepsini adam akıllı deneyim etmeden, hangilerini, ne şekilde kullanılabileceğini öğrenmenin hiçbir yolu yok. Yani açıklamada yazanla, pratikte deneyim büyük farklılıklar içeriyor. Her Perk'in bir ile beş arası değeri bulunmakta. Bizim kullanabileceğimiz maksimum toplam değerse sekiz. Yani bu hesapta ya sekiz farklı perk'e bir puan ya dört tanesine ikişer puan ya da iki tanesine dörder puan vererek yolumuza devam ediyor. Her birisinin oyuna etkisi büyük olduğu gibi genel denge yapısını da hiçbir şekilde bozmadıklarını gözlemedik. Özellikle önceki oyunda yaşanan bazı denge sorunlarının CoD: Ghosts'ta aşıldığını net bir şekilde dile getirebiliriz.
Her yönüyle yenilenmiş multiplayer desteği
Multiplayer denildiği zaman tabii ki akıllara ilk gelen oyun modları oluyor ve merak etmeyin, CoD: Ghosts ekibi konu hakkında hummalı bir çalışma yaparak hem eski modları oyuna davet etmiş, hem de yeni modlar eklemiş. Bildiğimiz Team Deathmatch, Free for all, Team Tactical gibi modların yanına yepyeni ve özel modlar da eklenmiş durumda. Bizim en çok dikkatimizi çekenler arasındaysa, Cranked ve Blitz bulunuyor. Cranked esasen standart bir Team Deathmatch moduna benziyor fakat ölen her oyuncu, yeniden doğduğunda daha hızlı hareket etme, daha hızlı şarjör değiştirme gibi farklı bonuslar kazanıyor. Yeni özelliklerimizle doğduktan sonra öldürdüğümüz ilk düşman biriminin ardından 30 saniye geri sayıyor.
Burada zaman sıfırlanmadan başka düşman birimleri öldürmek zorundayız aksi halde biz patlayarak can veriyoruz. Hem düşmanlara, hem de zamana karşı farklı bir yarış olmuş. Blitz moduysa Capture the Flag mantığında çalışıyor. Düşman bölgelerinde belirli görev noktaları bulunuyor, bir defa bunlara dokunduğumuzda geriye sayım periyodu başlıyor ve ta ki düşman kendi noktasına geri dokununcaya kadar ya da biz ölünceye kadar devam ediyor. Amaç, geri sayım bitene kadar bölgeyi kontrol altında tutmak... Oyunda toplamda 14 adet farklı multiplayer harita boy göstermekte ve bu rakam firmanın açıkladığı üzere gelecekte kendisini gösterecek dört farklı indirilebilir içerik ile daha da kalabalık hale gelecek.
Ve işte karşınızda Extincion mod!
Gelelim herkesin merakla beklediği ve birçoklarının bir süredir keyifle deneyim ettiği Extinction moduna. Bu mod ilk defa CoD: Ghosts karşımıza çıkmış, özel bir yapım. Daha önceki CoD oyunlarında bulunan Zombie temasının bir varyasyonu olan Extinction, bizleri sonu gelmez uzaylı istilasının ortasına atıyor. Normal multiplayer oyun modundan tamamen farklı şekilde çalışan Extinciton, mod boyunca karakterlerimizi farklı özelliklerle geliştirmemizi ve bu sayede üzerimize çullanan uzaylılara karşı koymamıza imkan sunuyor.
Extincion mod oyunu ilk defa açtığımız zaman kapalı olarak gözüküyor ama merak etmeyin, onu açmak hiç de zor değil. Dileyenler CoD: Ghosts senaryosunun ilk bölümünü tamamlayarak ya da multiplayer mod içerisinde en az rank beş olarak kendisini açabilirler. Bu arada ufak bir ipucu, tek kişilik senaryonun ilk bölümü en fazla 15 dakika sürüyor, multiplayer'da rank beş yapmaktan çok ama çok daha hızlı. Extincion modu içerisinde kazandığımız yetenek puanları ile sahip olduğumuz loadout'umuzu geliştirebiliyoruz. Fakat her geliştirme o oyuna ait. Haritalar bittikten sonra yaptığımız her şey sıfırlanıyor. Bahsi geçen yetenek puanlarının alakalı silahı muazzam derecede güçlendirdiğini sizler de oyunu deneyim edince göreceksiniz. Birbirinden farklı görevlerle karşımıza çıkan Extinction modu esnasında düşman tarafı oluşturan uzaylı birimlerle baş etmekse başlarda bir hayli zorlayıcı. Hem tek sefer de çok fazla zarar verebiliyorlar, hem de hareket kabiliyetleri çok fazla.
Bir CoD oyununu daha böylece geride bırakmış oluyoruz sevgili okur. Aslında geride bırakmak yanlış olacak, onu daha uzunca bir süre oynayacağımıza eminiz ama son yıllardaki CoD ve Battlefield oyun üretimini baz aldığımız zaman, yeni oyunun bir sonrakinin seneye çıkmayacağına bizler de emin olamıyoruz. Özellikle yeni jenerasyon konsollardaki grafik optimizasyonları, tek kişilik senaryo ve senaryo atmosferi, multiplayer oyun deneyimi, yeni haritaları ve daha birçok farklılığıyla CoD: Ghosts yine hayranlarını yüz üstü bırakmamış, yine mükemmel bir oyun ile kendisini göstermiş durumda.